Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

status - optælling af lager

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal afl. årsregnskkab på et tidspunkt i juni og skal i den sammenhæng ha'' status dvs. optælle mit lager.

 
Hvordan gøres dette på den rigtige måde?- Så vidt jeg ved, er det et billag til ens årsregnskab, men hvad skal denne status, altså optælling indeholde, og hvordan gør i andre med lager derhjemme dette?
 
håber på en go tråd om dette som vel berører mange :)

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte med at vælge en optællingsmetode; dvs. hvordan vil du opgøre kostprisen på varelageret.

Fifo, filo, vægtet gennemsnit osv.
 
Hvis du lagerstyring, så er vel bare at skrive en lagerliste ud og kontrolle og det stemmer.
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

der er noget der dimre fra handelsskoletiden :)

 
jeg har ik lagerstyring i mit suamma summarum

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg ville oprette et regneark(såfremt antal varenr ikke er for høj)
 
det vil give dig et nemt overskueligt system, og har du flere steder du har varer på lager får hver enkelt sted sin egen kolonne
når du så bruger forskellige farver ved ændringer kan selv en blind finde ud af det
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
enig michael - sådan har jeg også nu valgt at gøre det :)

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

For lagertunge virksomheder, kan en korrekt lageroptælling være et spørgsmål om liv eller død. Se bare på e-Huset, Nordisk Fjer m.fl.

I 2006 er det en dødssynd ikke at køre med lagerstyring og hvis du ikke allerede gør det, vil jeg kraftigt anbefale at du starter med det i forlængelse med din 1. optælling
Dernæst skal du vælge en værdifastsættelse og her er fifo metoden(first in first out) den klart mest brugte.
Afslutningsvis skal du tage en hård vurdering af den enkelte vares nutidsværdi. Sælger du fx IT udstyr og varen har ligget mere end 6 mdr. på lager kan du roligt nedskrive værdien med 25-50 %! Først nu, kan du kigge på bundlinien af dit første driftsår, hvis du tør!
Hvis du vælger at ignorere mit råd, skal du vide, at jeg fra 1990-2003, selv havde et varelager på 40 mio fordelt på 20.000 varenumre, så tro mig. Lige her ved jeg, hvad jeg snakker om!
Min nye forretning er faktisk bygget op omkring min erfaring med varelagere
 
Held og Lykke 
 
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan s** ik helt gennemskue dette her lager status.

Er dette rigtigt forstået???
 
Jeg finder føsrt ud af hvad jeg har inkøbt i løbet af året -
Dernæst hvad jeg har solgt -
disse to tal trækkes fra hinanden og dette skulle gerne være min lagerbeholdning pt.
 
er dette rigtigt forstået eller er jeg helt ved siden af den?

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil mene at du gør mest korrekt ved at foretage en fysisk optælling af dit varelager(det gør de fleste)
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
jah det ville jeg også gøre - men hvad så med de varer som jeg har købt ind og som er "røget ud igen", blevet brugt til udvikling. De vil jo aldrig komme med hvis bare jeg tæller laget op nu. 

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej og det skal de hellere ikke , forhåbentlig fik du lidt ud af det
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)