Tillykke med den nye side, jeg har lige et par kommentar, designet kunne godt være mere nordisk og enkelt udtrykket og der tænker jeg især på logoet der er formeget "se-hvilket-effekt-jeg-fandt-photoshop" over det og billedet virker lidt for tilfældigt(ok hvis du sælger fritidtøj). Og hvad sker der lige med den gule vareliste
Hvis du gerne vil sælge designting så skal skal din shop i det mindste være flottere end illum, magasin og illums bolighus ellers eller noget i den stil, enkelt og stilrent design.
Og så kører du stadigvæk med frames, du skal nok se at få konvertere din Dandomain shop over til en 5.5 "Noframe" version.
Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du mangler nogle gode råd eller har et spørgsmål til design eller DanDomain
Brug helst ikke "pillow" effekt på hverken tekst eller billeder - det skriger "Jeg har leget med photoshop, men er ikke særlig god til det" For at opfylde kravene fra PBS mht. dankortbetaling skal i have jeres CVR nummer og firmaoplysninger på jeres profilside. Flyt/kopiere betalingskort logoerne til toppen af siden, så brugeren ikke er i tvivl om at der kan bruges betalingskort.
Men ellers en fornuftig standard shop-løsning uden de store overraskelser. Nemt & Bekvemt.. :-)
Pillow effekten er nok nævnt under Bevel and Emboss i PS. Det er effekten som laver billederne pude-formet i kanten. Og teksten laver den blød og 3D-agtig. Billederne vil nok være bedre at fremhæve med en 1-2 px kant i en kontrast-farve. Og måske ligeledes med teksten i top-logoet.
1 - i begår den klassiske webshop-fejl: varemærke-onani! I bør hellere fokusere på produkt-typerne end varemærkerne for ikke at fremmedgøre jeres besøgende. Ubevidst sender i beskeden: "hvis du ikke kender disse producenter er du en uvidende tosse der næsten ikke fortjener at handle i vores forretning".
2 - Angiv ikke et givent produkt i forskellige størrelser, men lad hellere de enkelte størrelser og billeder af produktets forskellige "versioner" og farver fremgå af den specifikke produktside. (I stedet for "vanter hvid 3 år", "vanter hvid 4 år", "vanter hvid 6-8 år" bliver det til "Vanter til børn" som derefter linker til "vælg størrelse og farve"-siden der evt. har billeder af de forskellige farver)
3 - produktbillederne på forsiden bør A) ikke have tekst tværs ind over og B ikke have kreditkortsymboler på sig, C) for halskædens vedkommende vises meget tættere på og for tøndernes vedkommende vises i brug.