Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom i Aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mine gode Aminoer

Jeg har 2 små udlejningsejendomme som jeg har i privat regi. Jeg påtænker nu at købe en større ejendom med 7 lejligheder og som (burde) give et overskud på mellem 70k-100k om året.  En af mine venner har ligeledes et par udlejningsejendomme, men hans ejendomme er i et ApS og derudover har han et holding selskab hvor han flytter overskudet op i.      Vil I anbefale at jeg køber den nye ejendom i et ApS og flytter overskudet over i et holdingselskab ? Det er min mening på sigt, at købe flere ejendomme, så egentlig giver det jo mening at have pengene (overskudet) stående i et holding selskab (hvor jeg kun har betalt selskabsskat)... eller er jeg forkert på den ?   På forhånd tak for jeres svar.

Med venlig hilsen og godt nytår til jer alle

Frank

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fordele og ulemper. Personligt har jeg ejendomme sammen med to andre. Vi har et fælles selskaber, der blot fungerer som holding, og hver ejendom har så sit eget selvstændige ApS nedenunder. Det gør det nemt at administrere, og driften mellem de enkelte ejendommen er helt adskilt. Derudover giver det muligheden for eventuelt at frasælge ejendomme som selskaber, hvilket i visse situationer kan give en skattemæssig fordel.

Jeg vil anbefale, at du finder en revisor med viden indenfor området, og betaler ham for et møde på et par timer. Der kan I så gennemgå din konkrete situation og fordele/ulemper ved ApS kontra personligt ejet.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Tak for svarerne.  Det lader til, at der er overvægt af fordele ved ApS og holding  :-)   Jeg tager fat i en revisor der har godt kendskab til området og gennemgår vores planer og situation. Tak for svaret   :-)    Med venlig hilsen Frank

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejendomsbranchen kan gå op og ned og ejer du personligt hænger du på den personligt i tilfælde af det ikke kommer til at gå som du forventer. Du vil dog nok opdage at banken ønsker mere sikkerhed end blot selskabskapitalen ved en selskabskonstruktion - og her vil de måske have du personligt kautionerer for dine selskaber og deres gæld. Ideen med holdingselskab bag dine driftsselskaber (hvor der hver står 1 ejendom) kan dog være en god løsning da du ved en dårlig udvikling for en enkelt ejendom (og dermed enkelt selskab) ikke hiver de andre selskaber med i faldet. 

Du skal dog være opmærksom på, at ved udlejningsejendom der udlejes til beboelse har du ikke adgang til skattemæssige afskrivninger

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Jeg mener www.ip.dk rådgiver omkring den type investeringer. Good luck!

Mvh Mogens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)