Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens 

jeg eg har d.d fået tilbud om en glarmester virksomhed da jeg nu har en i forvejen ser det som en mulighed for og vækste en hel den da det andet selskab og nogle flotte tal har jeg fået af vide af folk der har forstand på det 

men da banken har mod arbejde fra dag 1 jeg kom til Nordea vil de ikke hjælpe mig her med den gode mulighed hvad gør mig så da jeg brander for det her og sælger gerne vil have ca 1 mio for butikken 

er der nogle der kan hjælpe mig :-)

hilsen 

den glade glarmester

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46563
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du bør ofre en revisor gennemgang af sælgers tal. De skal være rimeligt pæne for 1 mio i købspris men det er ikke et umuligt tal. Du er dog klart nød til at få foretaget en fuld due diligence = gennemgang at alle sælger tal + aftaler med ansatte og 3 part osv  for at kunne komme videre. En sådan gennemgang, bakket op af en revisor vil også kunne gi dig bedre muligheder i forhold til banken som dermed har noget meget substans at vurdere et evt lån ud fra

Et kombinations-alternativ kan være, at sælger medvirker ved ikke at skulle ha 1 mio up-front men få sine penge over f.eks. 3 år som del af det overskud han jo må forvente der er - for at berettige købsprisen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej men som sagt mod arbejder banken mig og det har de gjort fra dag 1 af og har fået en vurdering fra hans revisor hvor tal og alt står som banken skulle bruge

og min afering siger når banken først har sagt nej er det et nej de ombestemmer sig ikke lige så ved du om der er andre muligheder

og jeg har forstået ham det der med overskud hvert i 3-5 år men det vil han ikke desværre

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

michael jakobsen:

hej men som sagt mod arbejder banken mig og det har de gjort fra dag 1 af og har fået en vurdering fra hans revisor hvor tal og alt står som banken skulle bruge

og min afering siger når banken først har sagt nej er det et nej de ombestemmer sig ikke lige så ved du om der er andre muligheder

Hvis du allerede har opbakningen fra en revisor, og i sammen har lagt en fornuftigt forretningsplan med et budget som viser at der kan afdrages på den bankgæld som skal bruges til købet.

 

Så er det at bare at gå i en anden bank. Du vil ikke være den første virksomhedsejer der har fået nej i én bank hvorefter der har ventet et ja i en anden bank. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

michael jakobsen:
som sagt mod arbejder banken mig og det har de gjort fra dag 1 af

Nej, din bank modarbejder dig ikke - de kan bare ikke se det samme potentiale, som du kan. De skal drive en fornuftig virksomhed, hvor de blandt andet grundigt skal vurdere de projekter, som de vælger at låne penge ud til. Der vil altid være en forskel på din og deres vurdering. Du vurderer på baggrund af både faktuelle ting som erfaring og branche-kendskab, men også på baggrund af følelser, visioner og drømme.

Banken derimod vurderer på baggrund af: dig som person, hvad du har udrettet tidligere, hvor meget kapital du selv kan indskyde, og hvor realistisk de finder dine budgetter. De gør alt for at tilsidesætte det, som du tillægger den største værdi, nemlig drømme og følelser.

Hvis du føler dig overbevist om, at der er en god case - både for dig og for långiver - så må du "lave dit hjemmearbejde ordentligt". Det består i en fornuftig, velskrevet forretningsplan (som ikke behøves fylde 20 sider for at være god), og realistiske budgetter. Som andre anbefaler kan du med fordel gøre brug af en revisor til budgetteringsdelen. Som tommelfingerregel kan du godt regne med, at de faktiske indtægter bliver lavere end hvad du havde forventet, og udgifterne løber bare derudaf og bliver væsentligt højere end den oprindelige forventning :).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)