Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig bank der "kan li''" små virksomheder og er god til udlandsaktiviteter

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst om Den Danske Banks seneste milliardoverskud som følge af gebyrpolitikken, og da jeg er ved at finde en bank til min nystartede virksomhed, er det eneste sikre at det ikke bliver Den Danske Bank.

Men hvem så?

Jeg leder efter en bank der er billig - jo færre gebyrer jo bedre - og som gerne udsteder kreditkort (til internethandel) og har en netbank man kan klare mest muligt igennem, inklusive overførsler til udenlandske konti. Findes sådan en?
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvom Skandiabanken ikke giver mulighed for, at man som virksomhed kan have VISA/Dankort og ej heller udlån, så er de ganske billige - også ved overførsel til udenlandske konti.

Hvis du er selvstændig, så kan du jo blot oprette en personlig konto også, som du så benytter til alle køb med VISA/Dankort. Disse kan du så bogføre på mellemregningskontoen.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan også kun anbefale SkandiaBanken.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nordea er muligvis dit svar...

Jeg bruger dem selv, og der kan du få VISA og en rigtig god netbank.

Jeg overføre ofte penge til udlandet via deres netbank, det fungere ganske godt.

Og hvis du er under 28 år, kan du benytte chek-in pakken. Hvilket betyder mindre gebyrer, lavere rente og gratis oprettelse af kassekredit....
Tilmeldt 14. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu bliver jeg lidt nysgerig. Hvad giver i for at overføre penge til en udenlandsk konto når i siger det er billigt?
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 9:57:09 PM
Forfatter: hosjytte.dk
Nu bliver jeg lidt nysgerig. Hvad giver i for at overføre penge til en udenlandsk konto når i siger det er billigt?

0 kr. hvis beløbet omregnet til danske kroner er større end 100,00.

Se selv på Skandiabankens hjemmeside under Oversigt - Udlandet - Overførsel til udlandet.

Og i øjeblikket er der 1,9% i indlånsrente på likviditetskonti, hvilket erhvervskonti kaldes i Skandiabanken.
Tilmeldt 14. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/9/2006 11:19:44 PM Forfatter: Claus Agerskov

0 kr. hvis beløbet omregnet til danske kroner er større end 100,00.

 
Ja det var jo billigt .
 
Ved du så hvad det koster hvis beløbet er mindre end 100,00 kr? Jeg synes ikke det står klart på den side du henviser til.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 11:43:54 PM
Forfatter: hosjytte.dk
Ved du så hvad det koster hvis beløbet er mindre end 100,00 kr? Jeg synes ikke det står klart på den side du henviser til.

Nej, det ved jeg ikke - og det står heller ikke klart på deres hjemmeside. Men du kan jo spørge dem ad
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke helt forstå mange menneskers klynken over bankerne.
 
Når B&O eller Novo laver et kanonresultat står alle og jubler, men når bankerne gør det godt er de nogle skurke.
 
Det ville da både samfundsmæssigt og for dansk erhvervsliv være meget værre hvis bankerne havde det skidt og var tæt på at krakke, så jeg har det fint med at det går dem godt.
 
Og så mener jeg ikke, at blot fordi Danske Bank tjener meget, er ensbetyderne med, at de er dyrere end andre banker. Det kunne jo ogå være at de bare er bedre til at holde deres omkostninger nede, simpelt hen fordi de har nogle gennemtænkte processer, nok et af verdenens bedst IT-system (som de i øvrigt selv bygger), og netop fordi de er så store, har en mere effektiv udnyttelse af deres medarbejder og ressourcer i ørvigt.
 
Noget andet man skal huske på ved valg af bank er - lige som ved alle andre varer man køber - forholdet mellem pris man betaler og den vare man får for pengene. Det er mit indtryk at Danke Bank har mange meget kompetente medarbejdere sammenlignet med så mange andre jeg har mødt.
 
Så jeg synes ikke du på forhånd skal afskrive Danske Bank eller BG-bank, kun fordi de åbenbart er gode til det de laver. Og nej jeg får ikke henvisningsprovision... 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig. Den hårde kritik af danske bank er ikke retfærdig!!
 
Det mange glemmer... er at stort set ALT på bankens prisliste er til forhandling (hvis ellers du har lidt mere forretning end en lønkonto og en opsparing). Derfor synes jeg også at sider som pengepriser.dk og mybanker.dk er lidt overflødige...
 
Det er i mange tilfælde lykkedes mig at forhandle et gebyr helt væk eller ned... Renten er ALTID til forhandling (både ind og udlån) og der er faktisk en forbløffende stor margin... Det man derfor skal tage kraftigt i betragtning er ens egen forhandlingssituation - er man en attraktiv kunde for banken eller ej? hvis man ER en attraktiv kunde - så kan man også forhandle sig til rigtigt gode betingelser i stort set alle banken.
 
Tag et kursus i forhandling og tag så et møde med din bankrådgiver bagefter istedet for at shoppe på listepriserne.
 
JH
 
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)