Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oprettelse af ikke moms pligtigt virksomhed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hej har et mobil diskotek der skal registeres men ifølge momslovens §13, stk. 1, punkt 7: Forfatter- og komponistvirksomhed samt anden kunstnerisk virksomhed.

Mobildiskoteker lever af at optræde, og det er de optrædendes show, som skaffer diskoteket jobs. Pr. definition falder mobildiskoteker derfor ind under "kunstnerisk virksomhed” og kan aldrig momsregistreres.

så hvordan opretter jeg en virksomhed uden at få et moms nr. ?? og hvordan skal jeg indberette mine regnskaber. ??

Mvh. jeppe

www.diskotek-take-off.dk

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

> hej har et mobil diskotek der skal registeres

Hvorfor? Der er intet lovkrav om at 'registre' erhvervsmæssige virksomheder. Du skal ikke indberette dine regnskaber, men du skal udfylde 'den udvidede selvangivelse' og dér anføre visse virksomhedstal.

Så nej - lad blot være med at registrere det.

 

Jeg ville nu ikke være sikker på at et mobildiskotek af momsemor regnes for 'anden kunstnerisk virksomhed', men det var jo ikke det du spurgte om

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nemt registere dit mobil-diskotek som alm. moms virksomhed. Hvis SKAT senere synes du ikke laver andet end negativ moms-afregning, kan de lave det om til en hobby-virksomhed... men den tid den sorg.

Jeg kørte over en 7 årig periode mobil-diskotek uden at være registeret overhovedet. Sorte penge er nu de bedste.. :-)

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Per b.: Hvis det er dig ude ved Agervig/Biltoft, så kan jeg trøste dig med at det er på vej til at blive sat på plads. En virksomhed bliver iøvrigt hverken mere eller mindre moms- eller skattepligtig ved at være en 'Hobby-virksomhed'. Den eneste forskel i forhold til en erhvervsmæssigt drevet virksomhed er at der ikke er fradragsret for underskud i hobbyvirksomheden.

Men hvorfor vil du dog lokke spørgeren ud på dine tvivlsomme baner. Han spørger netop ud fra den (hyppige men fejlagtige) antagelse at man må være registreret for at drive virksomhed.

Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

nej vil også være i tvivl om hvor vidt diskotek køre under "komponistvirksomhed" men det siger det kommer fra en fag mand som vist også er revisor. !

men vis jeg bare oplyser det på en udvidet selvangivelse kan jeg så trække udgifter fra ?? og jeg har ikke noget mod at være reg. bare ikke med moms.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrikkrebs: Jeg er ikke lige "dig ude ved Agervig/Biltoft" - men ud fra dit skriftsprog vil jeg antyde at du bestemt ikke kan lide ham..? Wink

Jeg er ikke ude på at lokke noget ud på nogen tvivlsomme baner eller noget. (Er det de sorte penge du hentyder til..?)

Hvis "spørgeren" i denne tråd har lyst til at moms-registere sit mobil-diskotek og derved have mulighed for at udstede moms-faktura til sine
erhvervskunder - og samtidigt hive momsen hjem på sit nye dyrt-indkøbte udstyr - siger jeg da Go for It!

Ikke at det er nødvendigt for at drive dette foretagende, blot omsætningen bliver holdt under grænsen for det... xx antal tusind...

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge spørgeren er hans virksomhed ikke momspligtig. Derfor kan han ikke 'hive momsen hjem' på sine udgifter. Man kan kun fratrække købsmoms vedrørende udgifter til momspligtig virksomhed. Men som sagt - han behøver ikke registrere sin virksomhed.

Men han kan selvfølgelig google 'annoncehajer' - så finder han nok et register han kan blive registreret i Devil  (det var en "don't do it")

 Nej - jeg bryder mig ikke om folk der arbejder sort. Umiddelbart er det vist heller ikke spørgerens plan. Holdningen skyldes rent egoistiske grunde. Det er mig der betaler deres børns skolegang.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er enig i at spørgeren her ikke behøver lade sig registere og derved bare skal betale b-skat af sit mobil-indkomst.

Men hvis han har skabt sig en fornuftig forretning - kan det hurtigt betale sig at lade sig moms-registere... (Min personlige mening..)

Sort-arbejde diskusionen skal vi vist bare futte over i en ny tråd med... Cool

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

ja jeg kan opgive det som b-indkomst men kan jeg så trække udgifter fra ? og skal jeg opgive noget regnskab ? men kan man ikke reg. en virksomhed uden at få et moms nr. ?

Mvh. Jeppe

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal opgive overskud i rubrik 111 på den udvidede selvangivelse. Overskud - det vil sige indtægter minus de udgifter der har været nødvendige for at få indtægten.

Ja, du skal lave et regnskab (ellers kender du jo hverken indtøgter eller udgifter, og det er nødvendigt for at kunne regne overskuddet ud). Du skal dog ikke indsende det, medmindre skattefar skriver og ber dig om det.

Nej, du kan ikke blive registreret i Det Centrale Virksomhedsregister (cvr) uden grund. Moms er en grund. Ansatte som du betaler løn er en grund. Oprettelse af aps er en grund. Der er andre mere specielle, men uden en grund bliver du ikke registreret.  Er det vigtigt for dig? For jeg går ud fra at det er cvr-registrering du tænker på.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)