Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny firmabil - gode råd ønskes

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 1:45:10 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
 
Tja, det er helt sikkert en udemærket bil, og prisen er der ihvertfald ikke noget i vejen med. Men personligt har jeg sgu lidt svært ved at se mig selv i en Berlingo. Den er så grim at jeg ville begynde at græde hver gang jeg gik ud til den, og med den akvarie/panorama-forrude kan man ikke engang skjule sig i den når man kører afsted
Jeg har tidligere kørt jævnligt i en Citröen Xsara Picasso Van, og den kørte udemærket, men dens design er også lidt spøjst.
Mht. benzin kontra diesel, så er det rigtigt at man ved 20.000 km ikke opnår den store gevinst ved diesel. Men jeg vil tro at en van som brugt er mest eftertragtet som diesel, hvilket Martinussen også er inde på. Så der er en langsigtet besparelse/gevinst ved diesel.
mvh Carsten
 
Jeg ville hellere ikke købe Berlingo, så vil jeg hellere købe en Xsara. Lad nu vær'' med at få det hele til at gå op i penge, køreglæde betyder også meget.  Vi snakker jo om at det ikke koster mange hundrede kroner mere i måneder for at få en fin bil. Jeg har kun prøve Xsara Picasso i hdi 90 hk., synes den burde blive produceret i mindst 110 hk., men kan være den gør det.
 
Om du skal vælge Toyota, VW, Mitsubishi, Seat eller Citroen osv. afhænger af hvad du kan lide at køre i.
 
Berlingo er forresten ikke lige frem en bestseller på brugtvognsmarkedet, da mange allerede har kørt som postbiler og lignede, men helt klart synes jeg personligt en diesel er at foretrække.
 
Jeg overvejer selv at købe Toyota Corolla Sportsvan eller VW Touran til sommer, simpelhen fordi de kører bedst efter min mening.
 
Begge biler kan handles om i prisen!!
Side 2 ud af 2 (11 indlæg)