Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba - til at stole på?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har fundet en leverandør i Kina. Leverandøren virker troværdig, da han/hende kan perfekt engelsk og er meget åben/venlig omkring omkostninger, fragt og hvad jeg skal betale.
Mit problem ligger i hvor meget jeg kan stole på ham/hende, når ham/hende ikke vil betale via Paypal. Skal jeg betale via Alibabas egen betalingsservice?
Jeg vil i hvert fald ikke betale via Western Union.

Leverandøren har både "Trade Assurance", er Verified som Supplier og siger selv at de sælger massere af produkter hvert år. Alt i alt meget troværdig, men jeg er bange for bare at sende 5500 kroner til Kina, og aldrig se dem igen.

Mvh
Lasse 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af de virksomheder der sælger på Alibaba, er blevet tjekket på forskellig vis, bl.a. ved at have haft besøg af repræsentanter fra Alibaba. Nogen firmaer har fået optaget video fra produktionen, andre reklamerer selvfølgelig med alle de certificeringer de har. Tilsammen giver alle disse ting en form for sikkerhed, men når det er sagt, så er ingen ting i denne verden 100% sikkert, andet det at vi alle skal her fra på et tidspunkt.

Når man handler f.eks. som du har tænkt dig med Kina, skal man selvfølgelig se sig godt for, men det skal man i det hele taget. Ja Kina har et vist rygte, men der er sandelig også firmaer i Kina som yder en rigtig god kundeservice, som aldrig ville finde sted i Danmark, f.eks. er der nogen, som uanset tidspunktet på døgnet, svarer tilbage på en mail i løbet af 5-10 min. sender billeder af produkterne, giver gode råd m.v. Så der er også "gode" kinesere :)

Bedste råd jeg kan give : er du det mindste i tvivl om at en leverandør er ok, så drop denne leverandør og find en anden, og brug alle de muligheder Alibaba stiller til rådighed mht. sikkerhed.



Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan let blive snydt på Alibaba, så jeg vil råde dig til at købe små prøve pakker fra de producenter eller grossister

men der er flere måder at blive snydt på (At du ikke modtager dine vare) (Du modtager dine prøve pakke/når du køber større ind så kommer din vare ikke ellers kommer det i en anden kvalitet)

Jeg kender flere som har Danskere ansat til at godkender varene inden at de bliver sendt fra Kina, (en af mine gode venners motto er: kan de snyde, vil han snyde)

Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

As I know, the only thing you need to worry about is the transportation(how long time it takes and how much it costs). When you are trading at Alibaba, you dont pay to supplier directly, you pay to Trade Assurance, after you have confirmed you recieved the products, Trade Assurance will just release money to the supplier. But there are time limit for the confirmation, if you have not confirmed in a fixed period, the money will automatic go into suppliers account.

That is why you should be very careful the transportation time, if the products have not arrived in this fixed period, you have to issue to alibaba to extend more time. You can always extend the time period as long as you have not received your products yet before the first period runs out.

If you have recieved products, but you are not satisfied with them, you can issue to send products back and get your money return from Trade Assurance, but you have to pay the transportation cost yourself.

Not so many Chinese using paypal because China has special control about foreign currency.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46524
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil pege på et par temaer til at bekymre sig om

1 Kopivarer som i link 

2 En del kinesere kan finde på ikke at sende korrekt deklareret - og det kan besværliggøre turen gennem told - så prøv at få f.eks en faktura i plastmappe på yderside af pakken - og en ægte faktura

betaling som nævnt af startupaps fungerer fint nok normalt. Husk importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.
Nu var der en som tilbød mig at undersøge sagen (leverandøren) i Kina, med en af hans bekendte, så tror troværdigheden kommer i vinkel om et par dage.

Er sådan noget som speditør nødvendigt? De koster vel en del, og er det det værd?

Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

It depends on what kind of products it is.

you can first read the comments from other clients and ranking from alibaba for this suplier. Dont choose the supplier and product which have bad comments.

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

But what if the supplier doesn't have any comments? ;)
I will order a small amount of products and check the quality, and then I'll decide wether I'm going for bigger orders.

Thanks for your advice. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestil en sample order first - til et mindre beløb. Og så vurder om du vil tage chancen.. 

Jeg har to oplevelse hvor jeg begge gange har overført 30.000 kr til Kina. 

Den ene gang gik det perfekt! No complains, det kom 3 uger efter. 

Anden gang, så kom kun cirka halvdelen af ordren, og de var umulige at tale med. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Anden gang, så kom kun cirka halvdelen af ordren, og de var umulige at tale med. 

De to kontaktpersoner jeg havde, kunne næsten ikke få deres tunge til at tale engelsk.. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)