Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Remittance taxation i udlandet + køb af lejlighed som udenlandsdansker

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bosiddende på Malta og bliver beskattet efter remittance beskatning, da jeg får løn fra et udenlandsk selskab (Cypern). 

Jeg bliver derfor ikke beskattet af capital gains uden for Malta, men jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke beskattes andre steder. 

Min skattepligt til Danmark er ophørt.

Malta beskatter ikke indtægt fra selskaber uden for Malta som ikke hentes til landet samt capital gains fra investeringer uden for Malta (fx aktier i dansk depot).

Er det korrekt forstået at jeg ikke bliver yderligere beskattet yderligere nogen steder på hverken min indtægt (som ikke hentes til Malta) eller capital gains? Jeg har spurgt revisore og selv undersøgt det nærmere, men kan ikke finde et konkret svar. Jeg kan heller ikke selv gennemskue hvorfor jeg skulle være skattepligtig andre steder, men vil gerne være helt sikker så der ikke bliver problemer senere. 

Jeg overvejer at købe en lejlighed i Danmark som skal udlejes. Det vil gøre mig begrænset skattepligtig på min lejeindtægt. Jeg fandt et sted på SKATs hjemmeside der beskrev at jeg kun vil blive begrænset skattepligtig på den del som vedrører boligen og alt andet ikke vil blive ændret. Kan nogen bekræfte at det er korrekt, således at det fx ikke bliver et problem at jeg har aktier i et dansk depot. 

Mange tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)