Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms-dokumentation på websalg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige fået bygget en "popup-webshop" på et af vores domæner og alt er nu klar til brug. Dog beder regnskabsafdelingen om en form for dokumentation på momsen, så det kan bruges i tilfælde af at SKAT beder om dette. Vi snakkede kort om at sende en kopi af alle ordrebekræftelser til en inbox, men findes der ikke en nemmere og simplere måde at gøre dette på? Eller en form for standard?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

kender slet ikke jeres system  -men i princip er det jo alle fakturaer som skulle til regnskab - mere end ordrebekræftelser - og så skal momsen fremgå af fakturaerne (kan jo være forskelligt fra fakt til DK eller til udland f.eks.) Om der kan trækkes en transaktionsliste der viser denne moms i jeres system aner jeg ikke - men det er hver transaktions tilknytning til moms som I skal kunne dokumentere momsbeløbet fra

får jeres kunder ikke en form for faktura tilsendt - eller er ordrebekræftelse og faktura samme ting - så kunne I måske få skrevet faktura på også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tænker du på med faktura? Brugeren foretager jo købet online, så der fremsendes ikke en faktura, men en bekræftelse på at købet er foretaget. Denne indeholder så information om prisen + moms. Systemet er selvudviklet, så vi kan reelt gøre hvad vi vil, men lige pt er momsen blot genereret dynamisk i frontenden + ved mailudsending.

Men hvis vi antager at det er en faktura (som vel reelt er underordnet lige pt), så skal vi så kunne dokumentere disse emails overfor SKAT, hvorved det med indbakken giver mest mening? Eller kan vi bare spytte en PDF ud af systemet med et samlet salgsbeløb og deraf skrive hvad momsen er?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden SKAL modtage en faktura, der er jo det de selv skal bruge som moms-grundlag. 

Så i er nødt til at få den med på jeres system, og i samme ombæring lave et lille faktura system til håndteringen. 

Hvis i har behov for at få det udviklet, er du velkommen til at kontakte mig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at udsende en faktura, er ulovligt. Det ville svare til at du gik i Føtex, købte ind og blev nægtet at få din bon.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjort:

Men hvis vi antager at det er en faktura (som vel reelt er underordnet lige pt), så skal vi så kunne dokumentere disse emails overfor SKAT, hvorved det med indbakken giver mest mening? Eller kan vi bare spytte en PDF ud af systemet med et samlet salgsbeløb og deraf skrive hvad momsen er?

Som andre også har nævnt skal der laves en faktura. Om du kalder den faktura eller bekræftelse er ikke så relevant, men den skal overholde fakturakravene uanset. De specifikke krav krav til en faktura fremgår af momsbekendtgørelsen § 61.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jesper_nl:
De specifikke krav krav til en faktura fremgår af momsbekendtgørelsen § 61.
eller af DETTE LINK - I skal ha en faktura til jeres kunder og ikke bare en bankoverførsel osv - Hvordan I skulle kunne påvise hvad momsen var ved bare at få det samlede salgsbeløb fatter jeg ikke helt heller - der kunne vel være solgt b2b til udland osv - så det skal kunne påvises salg for salg - via en faktura hvor jeres momsopkrævning mod kunden fremgår

Til mange websystemer og regnskabsprogrammer findes API som kan hente direkte ind i regnskabsprogrammer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager jeg først svarer nu. Får åbenbart ingen Amino-mails, selvom jeg beder om det.

Vi sender en faktura, men det er så bare det jeg kalder en ordrebekræftelse. IMO ansér jeg en faktura for noget som skal betales og ikke noget som allerede er betalt. Men vi overholder reglerne, hvilket er det vigtigste.

Så ift bevisførelse, ville en kopi at disse fakturaer være nok overfor SKAT også selvom det måske er tusindvis af separate fakturaer?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjort:

Så ift bevisførelse, ville en kopi at disse fakturaer være nok overfor SKAT også selvom det måske er tusindvis af separate fakturaer?

Ja, det vil være nok. 

Så længe det du kalder en ordrebekræftelse (og vi andre en faktura) overholder kravene jf. ovenstående indlæg om fakturakrav.

 

Om kunden betaler forud før de får en faktura er ikke relevant, det vigtigste både i forhold til Skat men også overholdelse af købelovgivning er at kunden får en kopi i hvert enkelt tilfælde og at du ved en kopi af fakturaen kan dokumentere hver enkelt salg (NB. du må gerne opbevare denne kopi elektronisk)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjort:
ift bevisførelse, ville en kopi at disse fakturaer være nok overfor SKAT også selvom det måske er tusindvis af separate fakturaer?
ja når du i dit regnskab/din bogføring kan vise at bogført kr xxxxx den 18/3 omhandler alt fra faktura/ordre nr xxxx til yyy så du kan knytte faktura/ordre sammen med bogføringen - jep

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)