Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk domæne og shopify

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 31
Fra  thyst.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har planer om at oprette en webshop hos Shopify, men vil gerne have et .dk domæne. Men hvad skal jeg gøre først? Købe domæne og så oprette shoppen? og hvor kan I anbefale at jeg køber domænet? :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amalie,

Jeg er selv igang med at opbygge min webshop via Shopify. Som sådan spiller det ikke den store rolle, hvorvidt du først køber domænet eller opretter shoppen først. Shopify tildeler dig deres link til at starte med, derefter kan du omdirigere trafikken til dit domæne. Mit råd ville dog nok være at du sikre dig domænet først - det gjorde jeg ihvertfald :) 

Mvh

Amir :) 

Fra Odense
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 31
Fra  thyst.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak. Hvor har du valgt at købe dit domæne? 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal have sikret domænet - så du ikke mister det i løbet :-) 

Det kan du fx gøre via www.gratisdns.dk - hvor du kun betaler for domænet.  

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amalie

Jeg har før brugt Dandomain vedrørende .dk domæner. Jeg er enig med Amir i, at det er godt hvis du sikre dig domænet først, og hvis du engang gerne vil ud i den store verden, så er det måske en god idé, også at skaffe sig .com domænet, eller nogle af de andre internationale domæner, men det er jo smag og behag.

Mvh.

Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden fordel ved at tage domænet inden shoppen kommer igang er at så skal man ikke slås med duplicate content hvis man først har haft den kørende på et subdomæne.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 31
Fra  thyst.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak alle sammen. 

Hvis jeg køber min webshop gennem Shopify skal jeg ikke både købe domæne og webhotel et andet sted, vel? Så er det vel kun .dk domænet som jeg mangler? 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie Bjerregaard Clausen:

Hvis jeg køber min webshop gennem Shopify skal jeg ikke både købe domæne og webhotel et andet sted, vel? Så er det vel kun .dk domænet som jeg mangler? 

Du kan ikke købe .dk domæner via Shopify så vidt jeg ved, men .com domænet kan du godt købe igennem Shopify. Du skal ikke købe et webhotel til din Shopify webshop, da Shopify hoster det.

Men hvis du vil have hostet din webshop på et andet webhotel, skal du ikke vælge Shopify, da man ikke kan få det hostet andet sted end hos dem selv, så vælg derimod Magento, eller lign. platforme.

Tilføj mig på Twitter

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie Bjerregaard Clausen:
Okay, mange tak alle sammen. 

Hej

Der er flere ting du skal overveje inden du kaster dig ud i en "hosted shop" som shopify.

Fordele:

Det er rimeligt nemt at gå til

Ulemper:

Vokser din shop og skal du migrere til en anden platform, er det som at starte helt forfra

Kan hurtigt blive dyrt med diverse addon moduler

SSL, har du mulighed for at kryptere dit site med dit eget ssl certifikat?

Ambefaling:

Prøv at brug lidt tid med eksempelvis WooCommerce, så er du ikke låst til en udbyder og har mange flere muligheder for at kunne customisere din shop og ikke mindst, det er sandsynligvis en del billigere for dig at drive. Der er ligeledes mange eksperter bare i Danmark som kan yde dig bistand, ikke mindst her på Amino..

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Benova Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie Bjerregaard Clausen:

Okay, mange tak alle sammen. 

Hvis jeg køber min webshop gennem Shopify skal jeg ikke både købe domæne og webhotel et andet sted, vel? Så er det vel kun .dk domænet som jeg mangler? 

Hej Amalia,

Køb du blot dit domæne navn hos GratisDNS, det er ret lige til - men har du styr på DNS opsætning?

Vi vil gerne hjælpe dig igang, uanset om du køber et produkt hos os eller ej.

Vi er fokuseret på Magento, og har ikke erfaring i produktionsdrift af Shopify løsninger.

Hav en dejlig dag.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)