Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny webshop!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et år haft en "fysisk" butik, og det er nu endelig lykkedes mig at få en webshop op at køre på www.mondokaos.dk. Men er ikke helt tilfreds - har dog selv svært ved at sætte finger på hvad der er galt. Vil derfor være meget taknemmelig for noget konstruktiv kritik. På forhånd tak! Vh Ditte

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Tillykke med shoppen.

Umiddelbart synes jeg at farven er meget dyster (nærmest skræmmende). Jeg forestiller mig, at du har valgt farven så dramatisk, på grund af at varene er lidt dramatiske. Men på en eller anden måde, er som om farven stjæler opmærksomheden fra tøjet, nærmest overkill.

Det var lige min første indskydelse.

Held & lykke

/skou

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Jeg har lige været på din hjemmeside for at kunne besvare dit indlæg vedr. konstruktiv kritik.

Det første der skræmmer mig er farven på din side. Den er ikke særlig behagelig for øjnene. Det ville efter min mening være bedre med en lys baggrund som kunne skabe ro på siden. Det er også rart at kunne se betalingsmåderne øverst på en hjemmesiden. ønsker dig held og lykke. mvh. Weinreich.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

 

 Jamen, det var da dejligt, med endnu sådan en butik Smile

 

Jeg synes farvevalget er udemærket, når man tænker varerne der bliver solgt. Jeg ville dog bytte om, på hvad der er sort, og hvad der er rødt.

Jeg prøvede lige hutigt i paint (jaja, det er hvad mine evner rækker til, lige nu), og det hjalp en hel del på det.

 

Det virker derudover en smule uprofessionelt, at når man åbner shoppen, så står der bare osCommerce, i stedet for fx "Mondo Kaos".

Hvis jeg var dig, ville jeg også droppe de der billeder, der er ved fx. advisering og anmelderlser. De er grimme, ud over alle grænser, selv når de er på hvid baggrund, hvor man ikke kan se den grimme grumsede kant.  

En størrelsesguide ville også være dejlig, da tøjstørrelser kan variere meget.  

 

Jeg ville gøre fragten mere tydelig. Gratis fragt er noget der tiltrækker mange, og jeg opdagede det kun ved et tilfælde. Jeg gik ind på dine vilkår, og så du sendte gratis, ved  køb min. 500,-Så skulle jeg da lige tjekke, om du havde det på forsiden, og sørme så, så står der fragt, men det er slet slet ikke noget man lægger mærke til.

 

Drop, at man absolut skal have en kundeprofil. Det er fint nok at man kan vælge det, men det er altså også sådan det skal være - valgfrit.  Jeg ville derimod - når købet var gennemført - tilbyde at vi kunne gemme oplysningerne til en anden gang, og det eneste de skulle gøre nu, var bare at indtaste et password. Derudover, oplyse folk om, hvorfor det lige er de skal have en kundeprofil? Oplysningerne bliver gemt? Man kan eventuelt opnå rabat? man kan oprette en ønskeliste? m.m.

 

Jeg håber du kunne bruge det til noget - det var helt sikkert et sted, der ville have min interesse, når/hvis den så mere professionel og indbydende ud

 Held og lykke med projektet - og tillykke med hjemmesiden da 

 

Med venlig hilsen

Tina Dahl 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 uhhh...

lige en lille tilføjelse mere:

fx her: http://mondokaos.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=25_49&products_id=106 

 

Personlig, så hader jeg, når jeg ikke kan forstørre billedet. Når der er detaljer på produkterne, skal man også kunne se dem Smile 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg hader også at, når man klikker på et billede, hvorunder der står: "klik for at se større billede" og så kommer der blot et billede der er lige så stort, eller værre endnu DET BLIVER MINDRE.Angry

Godt billedmateriale er hamrende vigtigt.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig starte med at sige tillykke med den nye webshop. Jeg ville gerne pakke det pænt ind men det bliver desværre nok lidt svært. Udover jeg godt kan lide farverne, dem kunne man godt lave noget cool med.

Siden er en mere eller mindre en ren installation af osCommerce og ud fra adressens opbygning vil jeg gætte på du er hostet hos surftown og har brugt deres. Der er selvfølgelig fordele ved at buge osCommerce (jeg bruger den selv) det er opensource og dermed er det gratis og det står dig frit for at rette og tilføje det du ønsker.

Du er kommet fra start og har fået den i luften det er jo en godt. Men du har desværre rigtig mange timers arbejde endnu før du har en ordentlig shop. Jeg har kun lige lavet en hurtig gennemgang så den er helt sikkert ikke fyldestgørende, men skulle give dig rigeligt at gå i gang med. Hvorefter jeg gerne skal gå dybere ind i det.

  1. Du skla have rettet titlen på siden
  2. Der er for lille kontrast mellem det røde og sorte, det gør teksten svær at læse.
  3. Nogle af dine billeder er meget små og kan ikke forstørres mens andre er KÆMPE store jeg tog et af dine skobilleder det fylder 1,15 MB det dyer bare ikke, hvis du har 10 på en side så fylder den jo over 10MB og vil være en evighed om at loade hvis ikke man har en super Internetforbindelse. Du skal have lavet ordentlige billeder og du skal have lavet thumbnails af dem så ledes at de store kun vises når man klikker på "vis stort billede"
  4. Du bruger de standard ikoner der følger med det er også OK (personligt syntes jeg de er grimme, men det er min mening) men de er lavet som gif med gennemsigtig baggrund, desværre er de langt fra gode så du har en hakket hvis kant rundt om dem.
  5. Det samme gælder for knapperne og de små pile i boxheaderne er hvisde det passer ikke sammen med resten.
  6. Du mangler afstand mellem DKK og prisen
  7. Baggrundsfarve og ramme omkring dropdownmenuerne skal tilpasses farverne på shoppen i øvrigt.
  8. En ren juridisk detalje, du fjernet footeren med copyright, osComerce. Det må du også gerne hvis du ændre designet og det har du ikke blot fordi farverne er skiftet.
  9. Overskrifterne på kategorierne er ikke ret gode, ved godt der er nogle begrænsninger i standard løsningen og at den sprogpakke surftown bruger "stinker"
  10. Når jeg vækger en varer der ikke er på lager vises nogle tekster der fortæller dette, her har du ikke fået rettet farven og de er meget svære at læse.

Ovenstående er som nævnt en hurtig gennemgang, jeg har ikke oprettet mig som bruger og har derfor heller ikke prøvet at gå hele vejen gennem bestillingen men jeg er overbevist om at der nok skulle være til 10 punkter mere :o)

Jeg kan anbefale dig at besøge www.openforum.dk og oprette en konto der. Det er et forum for folk der bruger osCommerce der vil du kunne få hjælpe til at løse problemer og forbedre din shop.

Der findes moduler/contributions til at rette alt det ovenstående både i mine og øvrige posts. Så hvis du har mod på det så kan du søge lidt rundt på osCommerces oficielle side og finde disse, og som nævnt så er openforum et rigtig godt sted at få hjælp.

Du skal selvfølgelig også være velkommen til at kontakte mig hvis du er villig til at investere i noget professionel hjælp. Jeg har stor indsigt i opbygningen af osCommerce og startede faktisk selv med en surftown installation, så jeg er på hjemmebane der også. Hvis du ønsker hjælp kan du sende mig en privat besked med dit telefonnummer så kontakter jeg dig. Så kan vi få en snak om det og du kan få et tilbud og lidt gode råd uden det koster dig noget.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i de svar der ellers er givet.

synes også farven er meget dyster, hvilket ikke gør hjemmesiden indbydende

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 man skal være hurtig for at give en konstruktiv kommentar som ikke er givet :-)

Men den røde og sorte kontrast er stærk...

jeg synes den nogle gange virker lidt rodet... det er lidt tilfældigt hvad der vises i "sidebarene"... især den højre... der står der nogle gange topsælgere, andre gange anmeldelser og sådan...måske strømline det lidt...

men der er nogle søde billeder og produkterne ser da også cool ud.,.. især lykønskningskortene :-) 

held og lykke med webshoppen 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 Jeg er enig med de andre i, at farven ikke er helt god.. Den røde farve bruges tit fx på udsalgsskilte, fordi det er en farve man lægger meget mærke til, så man kan bruge den til fx at fremhæve noget.. Fx er tilbudspriser titi røde, for at man skal lægge mere mærke til dem.
Når hele siden så bliver rød er det lidt for meget, man lægger ikke så meget mærke til produkterne, fordi de drukner i den røde farve.

Når man klikker ind på et bestemt produkt, har du lidt tekst om produktet samt størrelser til at stå i venstre side og så er produktbilledet helt til højre og der er ingen ting imellem dem. Jeg synes, det får siden til at virke lidt tom, som om der mangler et eller andet..

Men ellers nogle sjove, lidt anderledes ting du har Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)