Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆÆLP! Køb af brugt bil til erhver

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Feb 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har brug for hjælp af nogen som har forstand på reglerne omkring køb af brugt bil til erhverv.

Situationen er den, at jeg jeg er freelancer med mit eget cvr og har et okay overskud hver måned. Jeg udbetaler kun nogle af disse penge i løn til mig selv og beholder resten som overskud, men ønsker at købe en bil gennem min virk som jeg også kan bruge privat?

Har læst at bilen som minimum skal koste 160.000, og at man blver beskattet osv hvilket jeg forstår..men det je ger i tvivl om er:

- Jeg ved ikke om jeg stadig er freelancer efter dec. Min kontrakt er året ud. Hvis jeg køber bilen kontant og jeg så efter december står uden en kontrant og skal lukke mit CVR beholder jeg så bilen (i og med at der ikke er gæld i bilen) ? Jeg har hørt at SKAT skal lave en beregning osv ? men behøver de det når der ikke er gæld i bilen?

Og mit sidste spg..jeg har også læst noget om at hvis man køber en bil, skal den afskrive over 5 år!? men det vil jeg jo ikke..vl bare købe den kontant nu o beholde bilen efterfølgende i tilfælde af at jeg lukker min virk.. Hvilke muligheder har jeg????

På forhånd tak

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du enkelmands virksomhed uden virksomhedsordningen, kan du ikke have fri bil, men istedet blandet bil, eller kørel efter statens tax.

Køber du bilen personlig og uden at foretage afskmivninger, bliver du ikke beskattet ved eventuelt lukning af firmaet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)