Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny webshop med salg af designerlamper

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi står og kunne godt bruge lidt feedback på vores nye webshop.

www.rifraf.dk

Vi ser frem til at høre hvad i tænker.

mvh

Lisbeth & Sven-Erik  

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes i har en god menustruktur der hurtigt får ledt en hen på varerne uden at man distraheres.

Men jeg synes den mørkegrønne farve i har i venstre menu og på knapperne er for dominerende og kontrasten er for lille i forhold til den sorte tekst.

Menuen i venstre side kommer visuelt til at føles "udenfor" sitet fordi den har så stor kontrast til det vide body felt.

Mvh Jesper

Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Vi har haft en del overvejelser mht. brug af farverne - herunder hvorvidt den grønne farve er for dominerende. For dog at holde designlinien har vi valgt ikke at bløde op på den mørkegrønne. Det kan naturligvis diskuteres hvilken farve der er den 'bedste' (hvis en sådan findes). Men overvejelsen om at ændre på farverne generelt diskuterer vi løbende. Lige nu holde vi nok fast i den mørkegrønne farve. Er der andre som har samme oplevelse som Jesper?

Når du skriver 'kontrasten er for lille i forhold til den sorte tekst' - mener du da ift. den sorte tekst i body feltet?

Vi har ikke selv tænkt og oplevet at kontrasten mellen menuen og den mere organiske del (body feltet) resulterer i at venstre side er 'udenfor'. Men vi vil lige tygge lidt på det. Hvad siger i andre?

Tak for kommentaren i øvrigt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sven-Erik

Den vinder lidt ved nærmere bekendskab. Bla. sad jeg i en skæv vinkel til skærmen (bærbar i sofaen) der fik den mørke grønne til at se grønnere ud end den egentlig er.

Mht. til kontrasten mente jeg teksten i venstremenuen (loftslamper m.m.) og baggrundfarven samt, "Køb" knappen.

Lad os se hvad de andre siger...

Mvh Jesper

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par hurtige kommentarer.

Jeg synes ikke den mørkegrønne farve i venstre side er for dominerende - derimod synes jeg ikke at den træder nok frem fra baggrunden - det kommer til at virke som én stopr farveflade, og øjnene ledes ikke hen på kategorierne.

Herudover er jeg ikke helt glad for miniature-udgaverne af bilerne. Jeg går ud fra, at jeres løsning automatisk resizer billederne - det synes jeg ikke det gør så godt. Jeg ville nok overveje at lave resize selv i Photoshop eller andet program, og anvende disse versioner. Se eksempelvis Panton lamperne, som i de små udgaver kommer til at se ud som om de er dårligt fritlagt. Synd for de ellers super gode billeder.

Overordnet er indtrykket dog meget positivt - godt arbejde :-)

God vind!

/Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for dine kommentarer.

Jeg vil overveje det med den store farveflade. Umiddelbart er det ikke mit indtryk, men det afhænger jo af øjnene som ser på det. Men jeg sender det lige rundt i mit netværk - det kan være der er flere som har den oplevelse.

 

Ift. miniaturebillederne - Jeg har selv brugt photoshop og ændret størrelsen på dem. Måske du kunne være lidt mere specifik - altså vise mig hen til det eller de billeder som du oplever som dårligt fritlagt. Der er muligvis nogle billeder der 'hænger' lidt. Det må der jo gøres noget ved.

Super at du overordnet synes om shoppen. Har også brugt en del tid på den :)

 

mvh

Sven-Erik

www.rifraf.dk

 

 

Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er er andre som har lyst til at komme med lidt feedback på vores nye webshop?

 

www.rifraf.dk

 

/Lisbeth & Sven-Erik

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Sven-Erik !
Og tak for mailen!

Vil prøve at komme med en overordnet portion feedback, uden at komme for meget ind på egne løsningsforslag helt konkret.

Alt kritik er konstruktivt, og overall har I en pæn webshop :)
Mine punkter kommer, når man kommer mere i dybden og mht. detajler og overall følelse og udtryk, når man besøger jeres website. "Om jer" skriver i bla. at I gerne vil provokere en smule - så det vil jeg da sige skal gælde vice versa Wink

 1) RifRaf er et col navn, og jeg kan lide jeres font. Den ligger op til kant, minimalisme og ultra stilren udførelse. Derudover symbolisere det også en smule hightech. Det syns jeg, at jeres lille blå "blomst"modstrider en smule. Den er nemlig lidt øv, når I også har valgt en gennemgående grøn farve.

2) Jeg savner dynamik på sitet. Der måtte gerne være en lille mild breeze, som gled over jeres navn eller baggrund. Ikke noget som var alt overskyggende overhovedet, men der mangler noget liv.

3) Jeg må give de andre ret i, at menuen mangler lidt skarpere kontrast. Men udemærket tiltag, med "mouse over" Cool

4) Når man klikker på "om Rifraf" savner jeg et mere skarpt, originalt og sigende billede. Det måtte gerne være mere chic, uden at miste jeres udstråling. Og igen, jeres farver på det grålige/brownish billede ville være langt mere stilet at benytte gennemgående på sitet. Med nogle andre kontraster. (men det er en smagssag!)

5) I burde have fundet på en anden vinkel, mht fremvisning af jeres produkter. Dette er fordi, når de bliver re-sizet på den måde, så bliver de vildt kantede og grove. Det syns jeg personligt ikke er så pænt. Når man klikker på lampen, kan jeg meget godt lide den lille fremviser - og dét syns jeg igen godt at man kunne have leget lidt med, og gjort mere integreret i hele jeres site. Fordi kvaliteten er ganske fed og god, når først man klikker sig nærmere ind på produkterne. Men i og med, at det er en lidt "grim" kvalitet, når man lige kigger på det - så burde I have tænkt på alternative løsningsforslag :) Men smagssag, smagssag og detaljer.

6) Ligesom jeres "profil billede", så er visse af jeres produkter meget sammenhængende med den stil, som jeg hellere ville have benyttet på jeres site og som udtryk. Et godt eksempel er promo-billedet for Rotaliana "Ipe". Skarpt, sofistikeret, minimalt og stilrent. Kort sagt - Italiensk ;)

7) Min egen private holdning er, at der skal være blid baggrundsmusik på de fleste sites eller ihvertfald som prikken over i'et på websitet. Det er noget som fuldender oplevelsen og viser et gennemført produkt og firma. Og en slags kendetegn og følelse, når man kommer fordi. For mig, er det en del af den totalt dynamik som skal være på et site.

Ser frem til at høre mere fra jer - og gode produkter I har! Virkelig! :)

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser rigtig, rigtig nice ud!

Noget jeg lige studsede over, det logo der er i ens browser ved fanebladet, det kan jeg ikke finde nogle steder på siden? Virker lidt wierd. 

 

Men billederne er utrolig gode, hvordan har du fået dem lavet? 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth og Sven-Erik

Først vil jeg ønske jeg tillykke med jeres flotte webshop.

 Jeg har gennemgået webshoppen i et ca. 5 min. screencast. Der er en alvorlig fejl i jeres indkøbskurv, men ellers er resten små ting.

Held og lykke med shoppen 

René Lund Espensen, AROS IT partner
Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)