Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på priser til private?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aftale med en dame der kommer og gør rent for os. Vi har en kontrakt hvor der står at prisene er 389,- pr. gang for 2 timer.

Hun har så fremsendt en regning hvor momsen er lagt oveni den pris der står i kontrakten - og jeg mener at prisen ER inkl. moms når jeg køber hendes ydelser som privatperson. Der står ikke et ord om moms i kontrakten - det er slet ikke nævnt og så mener jeg altså ikke hun kan lægge momsen oveni på regningen.

Det mener hun selv, så nu må jeg lige have de vise amino'er på banen - hvem har ret?

Mette

Fra Odense
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke klar over hvem der har ret men det er en klar fejl det ikke fremgår af jeres kontrakt om prisen er med eller uden moms, er det et firma du benytter ?

Ud fra prisen du skriver vil det være mest realistisk der skal påligges moms oveni i da ingen i denne branche arbejder for 194,50 det er ihvert fald rigtig billig så.

Med venlig hilsen

Michaela Hørdum

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun har et cvr.nummer, skal hun lægge moms oveni, men så er det dårlig stil ikke at oplyse det, når aftalen indgås. Hvis hun ikke har et cvr.nummer kan hun ikke lægge moms oveni det aftalte beløb.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så hun har ret?

Det vil jeg sige videre og fortælle hende at hun fremover skal skrive at prisen er eks. moms.

Tak :)

Mette

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Priser oplyst til private skal *altid* være med moms. Har hun ikke gjort det, har hun begået en fejl. Et webhosting-selskab har for nylig fået en bøde for ikke at oplyse priser inkl. moms. Har hun misforstået noget, og troet hun handlede med dit firma, kan der måske være noget i det, men er det ikke tilfældet, må hun tage tabet.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)