Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æ Ø Å problemer i CSV-fil

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for at eksporterer en CSV fil fra Mailchimp. Desværre går der kludder i det, når jeg importerer files til Excel på Mac.

Jeg har prøvet af vælge både Mac og Windows i importindstillingerne, men lige meget hjælper det.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?

/Erik

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal ”Gem som” CSV semikolon separeret” – åben igen med en Noteblok og den viser Ansi – og ”gem som Utf-8”, så skulle alle æ ø å være på plads. Sådan er det på pc, men ved ikke om det er det samme med Mac.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Niels.

Når jeg eksporterer en liste fra MailChimp eksporteres den automatisk som CSV. Jeg har dog ikke mulighed for at vælge "Gem som".

/Erik

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik
Hvis du henter programmet notepad++ er der et menupunkt hvor du kan se nuværende format og vælge at konvertere filen til forskellige formater. Det er nok Ansi\utf8 problematikken.
Håber dette kan hjælpe

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlen er i Excel på MAC.

Den laver talrige fejl i håndteringen af CSV.

Prøv med BBedit. Vil du have en lettere kan du vælge TextMate.

Kim

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du finde en converter fra de "forkerte bogstaver" til de "rigtige"?

Tilmeldt 27. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg og erstat som en sidste udvej :)

Fra Hobro
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Ipixel Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft samme problem flere gange - det hjælper at åbne CSV filen efter export i en text editor (notepad eller lign. IKKE Word) og simpelthen gemme den igen.

Selv om Mailchimp og flere andre lader dig gemme som UTF8, så gemmer den alligevel noget formatering med i købet - det bliver fjernet ved at løbe det igennem en ren text editor.

Fra München
Tilmeldt 22. May 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg prøvet frem og tilbage for at få det til at virke. Jeg ved godt det er en ældre debat, men forhåbentlig kan nogle mac-brugere bruge dette: Gem som Windows-semikolonsepareret (.csv).

Det virkede for mig - forhåbentlig også nogle af jer :) 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 04:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, flere gode teksteditorer kan åbne og gætte sig frem til hvilken encoding der anvendes i en specifik tekstfil (CSV-fil etc.).

Men ja, mange problemer ville være løst, hvis alle brugte UTF-8, selvom den kan fylde lidt mere end andre formater.

I linux kan man bruge uchardet og mange andre værktøjer til at gætte sig frem til encodingen. Husk at softwaren kun gætter, hvis du ikke angiver den korrekte encoding.

Libreoffice Calc giver mulighed for at vælge en specifik encoding, når en CSV-fil åbnes.

Er der andre der har udfordringer med CVS-filer, er de velkomne til at kontakte mig for at får hjælp.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)