Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssigt: Udbetaling til brugere på website.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen der ved hvordan man rent administrativt håndterer udbetaling til brugere i samme model som Google Adsense gør, så dokumentationen er i orden overfor Skat?
Det vil sige - brugerne foretager på hjemmesiden et stykke arbejde som hjemmesiden så sælger - med jævne mellemrum foretages så udbetaling til denne brugers bankkonto.

Min tvivl går lidt på, at normalt når jeg i virksomhedsregi udbetaler penge er det som følge af at jeg har en faktura fra en anden virksomhed. Hermed har jeg jo så dokumentation jeg kan fremvise Skat. Men i dette tilfælde modtager jeg jo ingen faktura fra brugeren - han modtager blot betaling når nogle omstændigheder er overholdt (f.eks. 500 kr. opsparet på hans konto, eller at der er gået 3 mdr fra sidste betaling).

De oplysninger jeg har er en aftale mellem hjemmesiden og brugeren om betingelserne, samt transaktioner foretaget på hjemmesiden og dokumentation for bankoverførsel - men er dette nok?

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Jeg kan ikke se, hvorfor dokumentationen overfor SKAT ikke skulle være o.k. og nok.

 

/Peter

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Mange tak for svaret - det var også det jeg håbede på :-)

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foreslår at du - hvis muligt - følger reglerne for 'Afregningsbilag' (evt ved at sende bilaget som mail). Afregningsbilag (se momsvejledningen) opfatter det samme som en faktura. Den eneste forskel er, at det er debitor der skriver bilaget. Husk at Kreditor har også sit regnskabs- og dokumentationsbehov.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)