Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked for bilvask i hånden?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

xxkasper:
Så er der iøvrigt stor forskel på, om et bilvaske-produkt ligger og halter rent miljømæssigt i lovgivningen

Hvad bygger du din påstand på ?  Enten overholder produktet gældende lovgivningen ellers gør det ikke.

 

Spørgsmålet er ikke hvor lovgrænsen er sat, men mere hvor meget man selv er interesseret i at holde grundvandet som skadefrit som muligt. Billige shampooer skader mere end dyre - Lovgrænse eller ej. Det kan ikke være så svært at forstå. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Billige shampooer skader mere end dyre

Sikke da en udokumenteret og totalt forker påstand.  lad os få noget dokumentation for din påstand.

I øvrigt så skal sådanne produkter ikke i grundvandet men i kloarken, det kan da ikke være så svært at forstå.    

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

xxkasper:
Billige shampooer skader mere end dyre

Sikke da en udokumenteret og totalt forker påstand.  lad os få noget dokumentation for din påstand.

I øvrigt så skal sådanne produkter ikke i grundvandet men i kloarken

 

Jeg skal ikke hverken dokumentere det ene eller det andet for dig i denne tråd. Jeg har ærlig talt andet at bruge min tid på. Det er langt fra alle sæber, hvor du finder miljømærket på flasken. Beklager, at du tilsyneladende ikke har så meget at lave, siden meningsløse detatter skal startes. Jeg ved ikke, hvilken vinden du tror jeg har i mit indlæg

Desuden tror jeg det er de færreste, der har et kloarkafløb til at ligge under bilen, ude på p-pladsen, hvorfor grundvandet kommer ind i billedet her. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

xxkasper:
Jeg ved ikke, hvilken vinden du tror jeg har i mit indlæg

Åbenbart ikke den store viden på området, når du har behov for at komme med udokumenterede påstand du ikke kan / vil dokumentere.

 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I USA har de håndvask af bil med halv nøgne kvinder for at tiltrække kunder.

Måske er det et forsøg værd?

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

xxkasper:
Jeg ved ikke, hvilken vinden du tror jeg har i mit indlæg

Åbenbart ikke den store viden på området, når du har behov for at komme med udokumenterede påstand du ikke kan / vil dokumentere.

 

 

Jeg ved ikke hvilken dokumentation du søger - Enten har en shampoo et miljømærke, ellers har det ikke. Forskel på dyr og billig. Du må drage ud i verden og blive lidt klogere, Ravn :-) God dag til dig, flere svar får du simpelthen ikke. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

https://www.harald-nyborg.dk/p5288/autoshampoo-1-liter

19,95 kr. i Harald Nyborg - inklusive datablad, som gør rede for miljøforhold.

Hans

 

Hans - Flasken indeholder Aquatic Acutel, som er farligt for vandmiljøet, hvilket også fremgår. Men selvfølgelig under de rette blandingsforhold, er det ikke-så farligt, som de skriver. Men tror starten på min indlæg er ved at miste pointen. Der er åbenbart mange, der ikke kender forskel på økologiske, og ikke økologiske ting. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Der er åbenbart mange, der ikke kender forskel på økologiske, og ikke økologiske ting. 

Økologisk bilshampoo...? Økologi er vist nok knyttet til fødevarer, så vidt jeg er orienteret, men jeg (og Fødevarestyrelsen) kan selvfølgelig være fejlagtigt orienteret.
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/%C3%98-m%C3%A6rket.aspx


Du påstår, at pris og miljøimpact er omvendt proportionalt. 
Du nægter at dokumentere.
Du nævner Harald Nyborg som et firma, der sælger skadelige varer - det er uetisk, når du nægter at dokumentere.

Faktum er, at den nævnte vare er godkendt til brug i Danmark. Ja, den kan være skadelig alligevel, hvis man bruger den forkert. 

Det kan sagtens tænkes, at dine udmeldinger er helt korrekte, men så længe du kun sender påstande ud og oven i købet nedgør et navngivet firma, så fremstår du altså ikke så troværdig. Det var bare det, jeg ønskede at gøre opmærksom på.

Jeg foretrækker, at lade min bil være snavset og ellers skylle den med vand. Det er ekstremt billigt og må derfor være vildt farligt for miljøet. Måske skulle jeg gå over til noget nano...

Hans

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)