Jeg har gennem flere år haft den samme hovedpine. 1) Haft svært ved at finde en kombitent IT-mand 2) Når jeg har ansat en oplever jeg at personen ofte får alt for meget magt ift at han/hun varetager opgaver som jeg har et ringe kendskab til. Er der nogen som har haft samme udfordringer og evt kan give fif til hvordan i tackler denne udfordring. |
Hej Claus.
Jeg synes ærligt talt du anskuer det helt forkert. Selvfølgelig skal vedkommende da varetage opgaver som du har ringe kendskab til. Det er jo derfor du har ansat ham. Hvis du kun ansatte folk der var "dummere" end dig selv ville din virksomhed dø. Du skal ansætte folk der er dygtigere end dig selv, lære af dem og derved udvikle din forretning. Derudover lyder det som om, at du har en udfordring med tillid i forhold til dine ansatte - det kan selvfølgelig bero på dårlige erfaringer - men hvis du ikke viser dine ansatte den tillid de har krav på jf. deres ansættelse, så glider din lederrolle hurtigt ud i sandet og du vil stå tilbage med aben selv.
Når alt dette er sagt, har du så overvejet om du i det hele taget har brug for en fastansat IT mand? - de færreste virksomheder har i virkeligheden brug for en ITmand 37 timer / uge.