Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for frokost som konsulent?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg normalt arbejder hjemme, men hvor jeg en enkelt dag om ugen er konsulent hos en virksomhed. De har ikke nogen kantine på arbejdspladsen, og de ansatte går således over på en nærliggende kantine og køber frokost. Jeg har ikke rigtig mulighed for ikke at gå med, da jeg i så fald skal spise en madpakke ved mit skrivebord ved computeren, og da vi altid diskuterer arbejdsrelaterede opgaver, mens vi spiser.

Må jeg trække den udgift fra?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg er ude som konsulent ad-hoc dvs. 1 eller 2 dage ed kort varsel så trækker jeg maden fra. Men hvis det er en fast aftale, som f.eks. 1 dag om ugen, eller alle dage i x uger. Så gør jeg ikke.

Jeg aner ikke hvilket cirkulære der diktere det, men det var sådan min første revisor forklarede mig det i sin tid :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Når jeg er ude som konsulent ad-hoc dvs. 1 eller 2 dage ed kort varsel så trækker jeg maden fra. Men hvis det er en fast aftale, som f.eks. 1 dag om ugen, eller alle dage i x uger. Så gør jeg ikke.
det er gråt område, men du gør det OK efter min opfattelse. Er det fast - eller fast arbejdsplads så må man ikke lade firmaet betale frokost - men er man ude på ny tilfældigt sted, så vil det normalt være OK at lade firmaet betale frokosten

Læs evt meget mere her om regler og hvorfor http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html   Reglerne er skarpere for ejer af firma der er alene - end de administreres i forhold til faktiske ansatte men det vil også fremgå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 22
Fra  CForm.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså!

vil det sige at når jeg er ude og lave et stykke håndværksmæssigt arbejde for mit aps

forskellige steder også nogen gange på mit værksted (lejet lokaler, væk fra privaten)

kan lade min frokost betale via firmakortet,

bare jeg dokumentere hvor jeg har arbejdet den pågældende dag??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige klart nej til på dit eget værksted. Det skal være ude på en helt fremmed arbejdsplads - og selv da vil skat som kunne lave bøvl i visse fald når du er ejer så jeg ville ikke gøre det til en vane (og jo heller ikke en mad hjemmefra - men evt ud fra, at du er nødt til at købe den ude) - men ikke på eget værksted

der er lidt under link også i det link jeg gav http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)