Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi - Hvad skal man have styr på i nyopstartet virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi starter en webshop op om en måned, hvor vi er ved at få styr på alt vedr. økonomi.

Nedenfor har vi listet de ting, som vi skal have styr på.

Amino, hvad mangler vi? :)

1. Opret virksomhedskonto hos banken - Både konto i DKK og EUR, da vi køber alle vores vare i andre EU-lande.

2. Lave driftsbudget.

3. Lave likviditetsbudget.

4. Tegne forsikringer, bl.a. Netbank og lager.

5. Valg af bogføringsystem - Hvad anbefaler Amino til webshop?

6. Lær bogholderi eller find bogholderi.

7. Ekspansionsplan for internationalisering.

Tak Amino.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedrørende punkt 5 afhænger det blandt andet af hvilken webshop-platform I bruger. Det er næsten et must med fuld integration mellem webshoppen og økonomisystemet.

LivetSomSenior kører på Magento, og vi bruger så e-conomic som økonomisystem. Vi bruger TRIC's Magento-modul, som giver fuld 2-vejs integration af ordrer og lager. Det fungerer ret godt. Der er nogle småting som jeg ville ønske var anderledes (primært i e-conomic, hvis lagermodul er ret mangelfuldt i forhold til nudagens krav).

Sagt med andre ord - I skal vælge et økonomisystem med et API som gør, at I nemt kan lave de fornødne integrationer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vi er pt IVS, som forventer at konvertere til ApS, når vi er startet op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Friedemann:
Vi er pt IVS, som forventer at konvertere til ApS, når vi er startet op.
som så nok koster 5-10.000 så hvis det er ønsket og I var flere, så skulle I nok være gået direkte i ApS som det vil fremgå af IVS bogen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

1) 

Forvente at banken også vil kræve at i alle er privatkunder hos dem.  Det giver ikke rigtigt nogen mening af have en Euro konto, hvis ikke i også har indtægter i      Euro. Fra en DKK kan man sagtens lave en overførsel i Euro.

4)

En transportforskiring  som dækker all godstransport i virksomheden.  

6)

Glem det! Jeres kostbare tid skal absolut ikke bruges på bogholderi - Brug tiden på at udvikle Jeres forretning.  I vil aldrig kunne gøre det så hurtigt og godt som en prof. bogholder.

7)

Ro på   start nu lige med at få gang i forretningen

8) 

Har i helt glemt hvor vigtigt en rigtigt markedsførings strategi er ?   Mange tror fejlagtigt at vare i en webshop sælger sig selv. 

9) Hvem skal levere varen til jeres kunder ?   i mangler en fragtaftale. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Vestergaard:
(primært i e-conomic, hvis lagermodul er ret mangelfuldt i forhold til nudagens krav).

Hej Jeppe gider du ikke uddybe dette, da jeg selv overvejer deres lagermodul.

 

hilsen

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jeppe Vestergaard:
(primært i e-conomic, hvis lagermodul er ret mangelfuldt i forhold til nudagens krav).

Hej Jeppe gider du ikke uddybe dette, da jeg selv overvejer deres lagermodul.

Hej Ravn.

Her er nogle af ting jeg blandt andet mangler:

1. Du kan ikke sortere på dine varer efter leverandør. Det er enormt upraktisk når du (som jeg) har varer fra flere forskellige leverandører, og skal have styr på hvad der skal genbestilles. Så er du nødt til at se alle varer igennem fra en ende af, og beslutte hvad der skal bestilles.

2. Modulet tilbyder ingen mulighed for bundling af produkter eller lignende. Et konkret eksempel er, at jeg sælger puder med betræk, hvor pude og betræk købes ved to forskellige leverandører. Jeg er nødt til at sælge det som to produkter, hvor det foretrukne havde været, at jeg kunne oprette et produkt, der bestod af en stykliste indeholdende de to del-elementer. Derfor kommer der også to linjer på kundens faktura med hhv. pude og betræk med hver sin salgspris.

Generelt set er e-conomics lagermodul et 100% en-til-en. Der har været mange indlæg i deres supportforum med gode forslag til forbedringer, men e-conomic har selv meldt ud at en opdatering af deres lagermodul ikke planlægges indenfor den nærmeste fremtid.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar til alle.

@ Ravn

Hvad dækker transportforsikringen? Risikoen overgår vel først til os, når vi har fået varen leveret fra leverandøren?

PostDK har vi lavet en fragtaftale med sammen med den webshop, som deler lager og kontor med.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Friedemann:
Hvad dækker transportforsikringen? Risikoen overgår vel først til os, når vi har fået varen leveret fra leverandøren?

Hvornår risikoen overgår til jer kommer helt an på hvad I har aftalt med jeres leverandør, men de fleste leverandører sælger normalt ex Works, i givet fald er i ikke dækket.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)