Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anden virksomhed har brugt mit personlige billede til markedsføring - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen.

Jeg afventer lige hans reaktion før jeg skrider til videre handling....

 

God aften :-)

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik lige et ping omkring denne tråd fra en tidligere kunde :)

Thomas Grønnemark:

Hvad skal jeg gøre i denne situation?

Umildbart skal du starte med at tage printscreens og dokumentation af krænkelsen, læs mere her 

Derefter skal der udregnes et vederlag og godtgørelse, som du kan kræve af krænkeren

Slutteligt skal du forelægge krænkeren disse informationer, samt kræve at alle billederne slettes, samt at der betales for ophavsretkrænkelsen

Hvis du ikke mener, at du selv kan dette, er du velkommen til at kontakte mig via http://not-allowed.dk. Send en mail med links til krænkelserne, så skal jeg nok tage mig af din sag i aften/nat, da jeg har flere sager, som der skal rykkes på, så krænkerne har lidt hyggeligt læsning til morgenkaffen Smile 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For god ordens skyld, så kan man altså ikke sende en regning til et firma, når der ikke har fundet et salg sted. Her er ikke tale om salg, men derimod en krænkelse af ophavsretten. Og da en regning ikke er en mulighed, så kan man heller ikke sende nogen rykker eller sende firmaet til inkasso. Før inkasso er en mulighed, skal der foreligge en dom på krænkelsen via retssystemet :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
For god ordens skyld, så kan man altså ikke sende en regning til et firma, når der ikke har fundet et salg sted. Her er ikke tale om salg, men derimod en krænkelse af ophavsretten. Og da en regning ikke er en mulighed, så kan man heller ikke sende nogen rykker eller sende firmaet til inkasso. Før inkasso er en mulighed, skal der foreligge en dom på krænkelsen via retssystemet :)

 

Tak for svaret Fashion-Seller

Det vigtigste for mig er egentligt bare at få fjernet billedet fra alle platformene.... men bare lige for nysgerrighedens skyld:

Hvis han tjener penge på den trafik der kommer til siden (han sælger produkter på siden), stiller det så sagen anderledes?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Grønnemark:

Fashion-Seller:
For god ordens skyld, så kan man altså ikke sende en regning til et firma, når der ikke har fundet et salg sted. Her er ikke tale om salg, men derimod en krænkelse af ophavsretten. Og da en regning ikke er en mulighed, så kan man heller ikke sende nogen rykker eller sende firmaet til inkasso. Før inkasso er en mulighed, skal der foreligge en dom på krænkelsen via retssystemet :)

 

Tak for svaret Fashion-Seller

Det vigtigste for mig er egentligt bare at få fjernet billedet fra alle platformene.... men bare lige for nysgerrighedens skyld:

Hvis han tjener penge på den trafik der kommer til siden (han sælger produkter på siden), stiller det så sagen anderledes?

Umildbart nej. Hvis det skal stille sagen anderledes, så skal du ind og kunne dokumenterer, at du har lidt et tab, eller at han har haft en eller anden given fortjeneste. Og arbejdet med at udarbejde sådanne krav er så ekstreme, at det sjældent kan betale sig. Sagt på en anden måde, omkostningerne til dokumentationen overstiger i langt de fleste sager den ekstra kompensation, som du evt måtte få...

Derfor vil jeg bare anbefale, at du kører sagen efter retspraksis for sager op krænkelse af ophavsretten på fotografier :) Der er bevisbyrden let, sagen er simpel, og det er nærmest umuligt at tabe en evt retssag, så skal man virkelig klokke i det :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

PS spørger du en advokat, er min erfaring, at mange siger, at der er en forskel, men det skyldes, at advokaten har en økonomisk interesse i at udarbejde dette relativt komplekse bevismateriale... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Manden trak mit billede væk fra samtlige platforme 5 minutter efter, at han havde fået min mail...

Tak for hjælpen igen alle sammen  :-)

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)