Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du investere 500.000,- kr. i?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde 500.000,- kr - Hvad ville du så investere dem i?

Det kan være alt lige fra aktier, startups, obligationer, guld, iværksættere osv.

Kom gerne med dit forslag samt en begrundelse.

Se frem til at læse dit forslag.

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Emilborg:

Ja, som titlen siger, hvad ville du investere 500.000 i?

Det kan være alt lige fra aktier, startups, obligationer, guld, iværksættere osv.

Kom gerne med dit forslag samt en begrundelse.

Hvis det har interesse, så er jeg ved, at starte en webshop med special varer fra Thy, hvor vi godt kunne bruge flere penge end dem vi selv har, så vi kan gøre det 100 % professionel fra dag 1. 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville smide nogle af dem i mit projekt www.mediaplace.dk og resten i guld og andre startups.

Novo aktier virker også som en god investering.

Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja novo aktien klarer sig for det meste godt.

Fra Lipa City
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Baracohomes Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emilborg.

Tillader mig at komme med et utraditionelt forslag, jeg driver med min partner et ejendoms firma i Batangas-Fillipinerne. Klart har vi nogle ret gode investerings muligheder i fx. et condotel som siden 2011 stiger med 12% i værdi om året. Fillipinernes økonomiske vækst er kun overgået af Kina iflg. Forbes.

Jeg ser dog flere penge/muligheder i jord, som det er nu stiger jord priserne med 8-10% p.a. Og intet tyder på det stopper lige forløbig. Jord i byen koster 2200 kr pr meter, jord 3 km væk koster 250 Kr pr m2, 8 km væk 50 Kr pr m2 ( ca. priser)

Naturligvis kan udlændinge ikke eje jord i et fremmed land, heller ikke her, men talte med en lokal advokat omkring det problem. Man starter et firma i fx. min søns navn, han har dobbelt statsborgerskab ( Dansk-Fillipinsk) Dette firma køber jorden og leaser den ud, non profit på en 50 års kontrakt til et Dansk investerings firma. Man kan så vente på byen fanger jorden, samt bruge tiden på at plante fx. frugt træer som ikke kræver den store arbejds indsats.

Man kunne også se det med miliø briller, køber man billig jord langt fra byen og planter mahogany eller andre træ sorter som sluger en masse co2, ville et sådant projekt sikkert kunne sælges til firmaer der udleder meget co2 som fx. Mærsk. Eller en coffee shop kæde der ønsker sine egne organiske kaffe træer, eller frugt juice.

Altså samle investering/miliø/organiske produkter i et. 

Frank

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg elsker spørgsmål som dette! Her er hvad jeg ville gøre med dem:

- Jeg ville først og fremmest finde et fedt startup-projekt der søger en investor. Find et projekt med mennesker der virkelig brænder for det, og et projekt du ser stor mulighed i. Stol på dig selv - personligt ville jeg ikke investere 50 ører til en ny gadget webshop, men find et sjovt sted!

- Kig derefter på aktier. Ikke noget jeg selv har gjort, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har gjort det - der kan være gode penge i det. Som andre skriver, så skulle Novo aktien være utrolig god.

Der har du nok en rimelig god fair uddeling af pengene.

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En diversificeret aktieportefølje bestående af vækstraketter og solide virksomheder såsom Johnson & Johnson, Apple, Tesla, NWBO, Fingerprint Cards, MagneGas, Vestas og China Ming Yang m.fl.

Især NWBO er super spændende lige pt.
De er ledende i cancervaccinationer, og er ved at få accelerated approval i Tyskland og England med DCVax-L. Super spændende firma med potentiale til en 5-dobling af kursværdien, hvis ikke mere :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian O'dwyer:
- Jeg ville først og fremmest finde et fedt startup-projekt der søger en investor. Find et projekt med mennesker der virkelig brænder for det, og et projekt du ser stor mulighed i. Stol på dig selv - personligt ville jeg ikke investere 50 ører til en ny gadget webshop, men find et sjovt sted!

Tak for gode svar alle sammen.

Men hvordan ville du finde et super engageret team som VIRKELIG vil kæmpe for deres projekt?

Mvh

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det villke være risikabelt at bruge 500000 kr. på det men i teorien kan man godt, har du overvejet forex markedet? Jeg kan hjælpe dig i gang det måske bedste sted.

I øjeblikket koster Eur/Usd ca. 1.1300 dvs. 1pips repræsenterer 0,885% efter du har gearet dine penge med 100. Hvis du hver dag laver blot 6pips vil du derfor lave 5% om dagen. Med renters rente bliver det på 60 arbejdsdage til 1800% - eller du kan lave 500000 om til 9mio på 60 dage.

Personligt ville jeg starte med mindre, hvis du bare starter med et lille beløb indtil du føler du har kontrol, hvis du f.eks. bruger 100000 kr. så kan du trække 5000 kr. ud per dag.

Jeg kender et forex firma der har nul commission og måske markedets laveste spread mellem køb/salg. Jeg HAR prøvet at tage penge ud, men der er en del brodne kar i branchen

OG JA der ER en risiko men det er der også hvis du køber en webshop eller vælger en anden investering. Hvis Eur/Usd stiger med 10% fra nu 1.1300 så er det en stigning på ca. 1200 pips - jeg har brug for at lave 6*60dage=360 pips for at lave 1800%, selv om det kun er en markedsændring på 3%.

Kan du se der er penge at lave? 

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil dele dem i 5 dele (100.000) og derefter invester dem i 5 forskellige brancher, alle til iværksætter Smile

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)