Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge fra enkeltmandsvirksomhed til I/S..... ????

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som står lidt stille i 2015 men som har en overskud fra 2014. Jeg er så lige gået ind i et cafe projekt med nogle kammerater, hvor vi hver skal ligge et indskud. ....

mit spørgsmål går på om jeg på en eller anden måde kan tage penge fra min enkeltmandsvirksomhed over i mit nye projekt, eller om jeg skal udbetale løn til mig selv først og altså betale skat, for derefter at kunne smide pengene ind i mit andet projekt.....

er sikker på der er mange derude der må have siddet med det samme, så håber en vil hjælpe... 

tak

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

compass:

Hej alle.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, 

Hævninger i en enkeltmandsvirksomhed afhænger lidt af hvilken beskatningsmodel du har valgt, Virksomhedsordning eller ej?

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke vso, men kan måske betale sig at få? Det er 24000 jeg har på kontoen og 10000 jeg gerne skulle have flyttet , ikke mere. Men for mig er det en del :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden VSO så er det bare at hæve 10.000 kr som privat hævet under mellemregning i status og så skyde dem ind i jeres nye IVS. Måden I skyder ind på i nyt IVS er via mellemregning - privat indskud i egenkapitalen (helt som du hævede i personlig virksomhed) I skal lave 3 konti for privat indskud så I kan følge hver i sær

I ingen af tilfældende udløser det spor skat. Der er meget andet at tænke på med I/S og da du virker som om du ikke helt er med på det med at hæve uden skat, og måske ikke har ejeraftale i nye I/S så vil jeg tillade mig at anbefale dig at sætte dig godt ind i personlig virksomhed inkl I/S som også gennemgår hævninger - ejeraftaler og alt muligt andet som jeg tror du klart har behov for i din videre færd: e-bog om personlig virksomhed og I/S 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)