Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til "først skridt" imod livet som selvstændig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg er ny her, eller... jeg har set med fra sidelinien i lang tid, og nu er jeg efterhånden ved at være klar til at komme igang!

Jeg vil gerne være selvstædig. BUM! Jeg har ikke noget nyt og fantastisk produkt jeg skal sælge, og jeg har heller ikke en smart IT ide, som jeg ønsker at tjene kassen på - jeg vil bare gerne lave det jeg brænder for HVER dag. Jeg vil ikke kede jer med en lang forklaring om hvad jeg vil, men meget kort sagt så vil jeg gerne rådgive/samarbejde/vejlede små virksomheder omkring CSR.

Men jeg mangler gode råd til hvordan jeg får startet, sådan virkeligt helt fra bunden! Lige nu har jeg intet andet end et navn (som jeg er ved at prøve af), så I kan nok se at jeg befinder mig ved 0 punktet at the moment. 

Lavede I en forretningsplan først? eller en markkedsundersøgelse (og hvordan dælen gør man det?!) eller gjorde i noget helt 3?

Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvad var de først skridt som I tog da I startede?  

Alle erfaringer, gode råd, vise ord osv. modtages med kyshånd! 

På forhånd tak og go weekend!

/Mia 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Helt overordnet lyder det til at du har fat i de rigtige værktøjer til din opstartsfase. Noget helt andet er så at bruge værktøjerne så de hjælper dig bedst muligt på vej.

Hver af værktøjerne har et klart formål som du jo selv er helt bevidst om. Udfordringen er at fylde rammerne ud for disse værktøjer så de lige passer til din virkelighed på det sted du er lige nu.
 
Her et par umiddelbare inputs fra mig



1) Forretingsplan.

Fpr at kunne navigere må du have en kortsigtet og en mere langsigtet plan. Hvad skal jeg gøre lige nu ?, og hvor vil jeg hen ?

Helt praktisk har jeg selv gjort det at jeg laver en plan for et halvt år ad gangen, når det halve år er gået er der udover at du forhåbentlig har nået nogle af de mål du satte op, også sket ting du aldrig havde kunne forudse og som påvirker din forretingsplan, Det kan være at der er opstået nye muligheder, eller modsat at er er kommet udforudsete udfordringer som gør at du må justere dine planer.

6 måneder er i mine øjne lang tid nok til at du får en ide om at dine tiltag/aktiviteter har en virkning, Og kort nok til at du dynamisk kan navigere i den virkelige verden.

Du skal selvfølgelig kritisk revidere din plan når det halve år er gået, hvad er gået godt ?, hvad er gået knap så godt ?, hvad har jeg samlet op af nye ideer de sidste 6 måneder ?.. Udfra det laver du så den endelige plan for de næste 6 måneder. Tager du processen alvorligt vil du opleve at for hver gang du opdaterer forrretningsplanen vil du blive bedre til at sætte de rigtige mål op og bedre til at opfylde dem


2) Markedsundersøgelser

Markedsundersøgelser er først og fremmest undersøgelser af hvordan virkeligheden ser ud. For dig har det jo klart stor betydning at vide hvordan markedet er for det du tilbyder, er der nogen der efterspørger det du tilbyder ?, og ikke mindst hvor mange andre tilbyder de samme som du gør ?.  Du kan selvfølgelig få en del viden ved målrettede søgninger på google og i statistikker, men det der vil kunne bringe dig længst er at direkte kontakte det du regner som din formodede målgruppe og stille de rigtige spørgsmål, det kan samtidig have den store fordel at du gør opmærksom på dig selv, og det du tilbyder.



Held og lykke med dit projekt, håber at min besked sætter gang i nogle tanker hos dig.

Vh

Mads
brondholt.dk

 





Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads, 

Mange tak for dine inputs! De var inspirerende, informative og, vigtigst af alt, konkrete! 

De har helt sikkert sat gang i en masser tanker og jeg har fået nogle nye værktøjer som jeg kan bruge til at komme videre med mit projekt. Jeg vil helt sikkert lave halvårlig plan da den, som du selv pointerer, er lang nok til at få søsat nogle tiltag og se virkningen, men samtidig også kort nok til at holde den dynamisk.

Tak for dine guldkorn, og fordi du tog dig tid til at svare på mit indlæg.

/Mia  

Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nå ja... det skal jeg selvfølgelig også have fundet ud af! tak for linket - har lige skimmet det hurtigt, men må hellere få læst det ordenligt igennem og fundet den løsning der passer mig bedst. 

Tak for dit input!!

Mvh

Mia 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:
Jeg vil ikke kede jer med en lang forklaring om hvad jeg vil, men meget kort sagt så vil jeg gerne rådgive/samarbejde/vejlede små virksomheder omkring CSR.

Nu ved jeg ikke hvad du forstå ved små virksomheder?  Personligt tror jeg ikke du får særligt meget ud af at satse på den type virksomheder, da CSR nok næppe har deres fokus eller interesse.  De små virksomheder har helt andre og meget mere jordnære problemer at slås med f.eks dårlig økonomi. Faktisk står det så galt fat at hver  3. mindre virksomhed har røde tal på bundlinjen og trues af konkurs

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)