Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Import og leverandørsøgning for entreprenører

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Import af varer fra udlandet medbringer uden tvivl udfordringer.
At finde de rigtige leverandører kan hurtigt blive en lang og kompliceret opgave, eftersom tilbudende på det globale marked kan virke overvældende. I sådanne situationer bliver overblik og gennemsigtighed en af hjørnestenene for succesoplevelser med udenlandske samarbejdspartnere. Derfor vil vi hos KOTRA (Korean Trade) starte denne tråd med henblik på at yde hjælp til iværksætterene her på Amino, hvad angår de indledende stadier med at finde koreanske leverandører og nedbryde de sproglige og kulturelle barrierer.

KOTRA hører under kategorien af Export Promotion Agencies (EPA), der igennem sin omfattende forståelse for respektive hjem markeder, tilfører viden og assistance til, for KOTRAs vedkommende, koreanske virksomheder.

Alle ressourcer som stilles til rådighed af KOTRA, er financieret af Sydkoreas ministerium for handel, industri og energi med det formål at fremme samhandel mellem danske og koreanske virksomheder. Dette er en væsentlig fordel for danske iværksættere, da omfattende serviceydelser bliver stillet tilgængelige uden beregning. Vores arbejdsområder dækker markedsundersøgelser, handelsdelegationer, investeringsrådgivning, Export Plaza, konferencer og messer i Sydkorea samt afholdelse af e-business konferencemøder.

Siden frihandelsaftalen mellem EU og Sydkorea trådte i kraft juli 2011, er næsten alle toldafgifter afkoblet, og samhandlen er forbedret. Dels i kraft af øget eksport indenfor f.eks. fødevarer, maskiner, medico og pharmaindustrien samt diverse forbrugsvarer. Derfor arbejder vi på at øge kendskabsgraden og interessen for det danske marked hos koranske virksomheder.

 

Brænder du inde med tvivl eller spørgsmål omkring etablering af leverandørforhold til udenlandske producenter, så er dette stedet hvor du kan finde svaret, eller blot komme ud med dine frustrationer. Det gælder både for koreanske leverandører samt leverandører af anden oprindelse.

Tilmeldt 21. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Jeg går selv rundt med nogle tanker om at starte virksomhed. Det er dog det rene gedemarked mht. at finde leverandører, og håber derfor du kan være behjælpelig med både kontakter samt know-how i forbindelse med producenter fra østen.

I første omgang søger jeg diverse tilbehør til smartphones, hovedsageligt til iPhones og Samsung, da det er mit indtryk, at disse gør sig bedst på det danske marked.

Jeg er interesseret i at finde en producent der ikke før har eksporteret til landet her, så der er noget nyhedsværdi i produkterne.

Venligst,

Marc

Fra Danmark
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc.

Tak for din henvendelse.

Det er den beklagelige virkelighed, at det kan være besværligt at skille de gode fra de mindre gode leverandører.

Mht. tilbehør til smartphones er koreanerne ret dygtige. De adskiller sig specifikt fra deres kinesiske naboer ved at producere i en højere kvalitet (prisen er naturligvis derefter). 

Jeg er i løbende dialog med en sådan producent. Hvis du ringer til mig, skal jeg sætte dig i forbindelse med dem, så kan du se om det var noget der kunne have interesse. :)

- Henrik Skou, +45 3347 7228.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)