Hejsa.. Vi starter op i det nye år med vores nye forretning, men vi har ikke styr på vores fragt endnu, og vil gerne høre hvem i har gode og dårlige erfaringer med. Vi skal ha leveret pakker ud til de forskellige bolighuse i danmark når de bestiller af os. størelsen svinger meget, fra 1kg og op, og fra 80cm til ca 130 cm i længde.. Håber at høre fra nogle af jeres erfaringer |
Vær særdeles opmærksom på Post Danmarks regler for erhvervs pakker! Jeg har i år brændt nallerne noget så fælt ved at lave en aftale med Post Danmark.
Lad mig stare med at fastslå deres service er fin nok, og havde jeg nærlæst den 12 sider lange aftale havde jeg måske også opdaget det i tide (det skulle jeg selvfølgelig have gjort så skylden er selvfølgelig min egen). Men den sælger vi indgik aftalen med glemte en række væsentlige detaljer. Når man sender erhvervspakker via en fast aftale med Post Danmark afregnes de ikke efter vægt alene. Der laves en volumeberegning HxBxDx250/1000000 mener jeg det er. Hvis dette tal er størrer end vægten bruges det istedet for som "vægt". Da mine varer ikke vejer ret meget men fylder en del er dette en rigtig skidt ting for mig. Jeg undrede mig meget da vi fik den første faktura fra dem. Her fremgik det nemlig at næsten alle mine erhverspakker vejede mellem 20 og 35 kg. og var blevet afregnet til tilsvarende priser. Vi havde som altid selv vejet alt og den faktiske vægt på pakkerne var mellem 2 og 12 kg. Tidligere har firmaet blot gået på posthuset og sendt pakkerne når vi gør det bliver de ligesom privat pakkerne beregnet efter vægten.
På vores udlandspakker bliver det rigtig slemt her har vi tidligere betalt omkring 155-200 kr. pr. stk men i år koster de os pludselig mellem 600 og 800 kr. vi har jo desværre faktureret kunderne efter de sædvanlige takster, både indlands og udenlands, så den ekstra regning havner desværre hos os selv, desuden ville det være helt urealistisk at opkræve så meget fragt på ordrene, så vi skal i gang med at finde en anden løsning.