Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmarks nye priser

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige fået Post Danmarks nye priser til privatkunder ind ad døren og det er skræmmende læsning

Prisen for den mindste privatpakke er nu 70 kr.

Her er en oversigt over prisen på Post Danmarks mindste pakker:

1/1 2005: 45 kr (op til 1 kg)
1/1 2006: 48 kr (op til 1 kg)
1/1 2007: 52 kr (op til 1 kg)
2/7 2007: 60 kr (op til 5 kg)
1/1 2008: 70 kr (op til 5 kg)

Det er noget af nogle prisstigninger de kører med. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt, den nye stigning er på 16,7% og den har kun været gældende i et halvt år. Skal vi andre også hæve vores priser med 15-20% halvårligt? Nå nej, vi har jo ikke monopol...

Jeg tror tiden er moden til at teste GLS's pakkeshop-koncept.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og brevene følger også med...

storbrev
< 50 g : 6,50
< 100 g : 10,00
< 250 g : 16,00
< 500 g : 26,00
< 1000 g : 34,00

Og med vores forøgede sideantal fra januar kommer vi desværre op over 250 g - så der bliver det lige 3,50 dyrere pr. magasin vi sender med posten. æv...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, et maxi-brev op til 1000 g stiger fra 35 kr til 42 kr - en stigning på 20%

Hvorfor skal det stige mere end inflationen? Er Post Danmark ikke et offentligt serviceorgan? De er sikkert ved at maksimere deres overskud for at gøre det nemmere at sælge.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

enandenvej.dk:
De er sikkert ved at maksimere deres overskud for at gøre det nemmere at sælge.
 

 

De tjente kun +400mio de første 9 måneder af året. Derfor skar de julegaver tilmedarbejderne fra og hæver priserne... det kan I vel nok forstå ;)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

enandenvej.dk:

Ja, et maxi-brev op til 1000 g stiger fra 35 kr til 42 kr - en stigning på 20%

/martin

42,- er næsten 50% mere end jeg giver ved GLS for en pakke (0-1 kg) som tilmed kan spores og er forsikret.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Olesen:

42,- er næsten 50% mere end jeg giver ved GLS for en pakke (0-1 kg) som tilmed kan spores og er forsikret.

Dvs. du giver et par og tyve kr for en sporbar pakke med GLS. Er det til private eller erhverv du sender. For hvis jeg kan få bare i nærheden af den samme pris så skifter jeg i morgen. Eller tilbyder i hvert fald folk et valg.

/Martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par og tyve kr...Så er man da vist ikke i tvivl om man skal skifte. Bare det var så vel :(

 

 

Jimmy

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg giver 28,- vil + 50% blive til 42,-

Kravene er en pæn del pakker om året og så er det til erhvervsadresser.

Jeg gider ikke ligge mine priser ud her, men kan da for at give et indtryk fortælle at besparelsen på pakker i klassen 10-15 kg er på ca. 48%

En ide til jer der driver netbutikker: Brug postdanmarks nye takster og giv kunderne halv pris på fragten ved levering på arbejdspladsen.

 

 

 

    

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

enandenvej.dk:

Jeg har lige fået Post Danmarks nye priser til privatkunder ind ad døren og det er skræmmende læsning

Prisen for den mindste privatpakke er nu 70 kr.

Her er en oversigt over prisen på Post Danmarks mindste pakker:

1/1 2005: 45 kr (op til 1 kg)
1/1 2006: 48 kr (op til 1 kg)
1/1 2007: 52 kr (op til 1 kg)
2/7 2007: 60 kr (op til 5 kg)
1/1 2008: 70 kr (op til 5 kg)

Det er noget af nogle prisstigninger de kører med. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt, den nye stigning er på 16,7% og den har kun været gældende i et halvt år. Skal vi andre også hæve vores priser med 15-20% halvårligt? Nå nej, vi har jo ikke monopol...

Jeg tror tiden er moden til at teste GLS's pakkeshop-koncept.

/martin

 Postdanmark er ved at være rigtig grove når vi taler om pakker til private, jeg læste for ikke så længe siden at en af deres folk begundte deres høje priser på pakker med at nu sendte folk jo ikke så mange almindelige breve mere efter e-mailen er kommet, og derfor bliver de nødt til at tjene deres penge et andet steds. Men 70 kr. for jeg kan sende en ting der vejer 300 gram, det er satme for meget. Men ja vi køber nok bare 500 pakkelabels her inden det nye år, når det nu skal være på den måde. Så udskylder vi da katestrofen lidt. (jubii for gratis fragt)

Tak til postdanmark fordi de vil gøre noget for e-handelen Yes

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)