Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmarks nye priser

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået at vide, at de ikke kan bruges, men godt refunderes.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok skulle jeg alligevel forbi posthuset også og her var meldingen at de galt til 31.12.2007 og så SLUT!! Herefter kan man få dem vekslet til nye mod at betale differencen på de 10 kr. pr. stk.

Hvis jeg ikke var bare lidt dannet så ville jeg kalde dem nogle grimme ting Devil

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Sjovt nok skulle jeg alligevel forbi posthuset også og her var meldingen at de galt til 31.12.2007 og så SLUT!! Herefter kan man få dem vekslet til nye mod at betale differencen på de 10 kr. pr. stk.

Hvis jeg ikke var bare lidt dannet så ville jeg kalde dem nogle grimme ting Devil

Det var da ***** træls. Det kunne man godt sidste år, men ja så ikke i år. Er der nogen der ved hvor mange pakker man skal op på, for at få en erhversaftale og så dermed kunne sende pakker billigere?

PS. Kunne se at en anden amino, havde fået noget andet afvide.. Men det er jo typisk postdanmark, deres ansatte siger noget forskelligt hvergang. Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde et svar på deres hjemmeside.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

haandlavet.dk:

Jeg spurgte vores lokale postkontor i dag, og de gav udtryk for at labels købt i år godt kunne bruges i starten af næste år. 



Tja, det er ikke underligt at man bliver forvirret. Jeg spurgte for en måneds tid siden, om 2007 labels også kunne bruges i 2008. Svaret dengang var ja, sålænge at de var købt i 2007. De måtte ikke sælge dem i 2008 - logisk nok.

Men i går, da jeg alligevel var på posthuset og hente en stak pakkelabels, så spurgte jeg for en sikkerheds skyld igen. Denne gang var svaret nej. Der må ikke sendes en pakke med en 2007 label på i 2008. Så får man den sædvandlige dumme-bøde. Men man kan få lov til at bytte pakkelabels i januar måned. Men man skal selvfølgelig betale forskellen imellem 2007 og 2008 taksten.

Så det er jo ganske forvirrende, når man får to forskellige svar fra samme sted. Men jeg vælger dog at regne med at 2007 labels ikke kan bruges i 2008 - bare for at være på den sikre side.

/Jesper
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

/Jesper

Jesper du brude da kunne få en bedre aftale hos en anden, du sender vel ikke til private fra mediamouse? eller der er jeg måske helt forkert på den?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Burde vi slå os sammen, og i samlet flok kontakte gls og høre hvad de kan tilbyde? Hvis vi er 100 webshops på amino, så må der da være noget at hente.

 

 

Jimmy

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Burde vi slå os sammen, og i samlet flok kontakte gls og høre hvad de kan tilbyde? Hvis vi er 100 webshops på amino, så må der da være noget at hente.

Jimmy

 

De skal jo stadig hente pakkerne 100 steder Smile og så hjælper det heller ikke, at vores kunder ikke er hjemme når de kommer Smile PostDanmark udnytter deres monopol helt vildt.

At sende en 5 kg pakke i tyskland til en anden borger i tyskland koster 52 DKK. Så det er jo ligefør at det er en sag for EU Big Smile. at postdanmark udnytter danskerne så meget, med ekstra høje priser fordi de har monopol.

(http://www.deutschepost.de/dpag?tab=1&skin=hi&check=yes&lang=de_DE&xmlFile=1004909)

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det lyder som en god ide. Os små netbutikker har jo ellers intet andet at gøre en at betale den nye højere afgift hos Post Danmark og i sidste ende er det kunden som kommer til at betale for det.

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OK... Det giver jo ingen mening. Lad os evaluere fakta:

 

Post Danmark oplever, at deres ydelser bliver presset, bl.a. igennem email og GLS Pakkeshop. Jeg forventer, at Post Danmarks mål (ligesom det er enhver virksomheds mål) er at overleve på markedet, og måske endda vokse. De vælger så at effektiviser ved bl.a. at indskrænke omfanget af deciderede posthuse, fyre en masse personale og i øvrigt sætte serviceniveauet ned. Alt sammen noget, der ligner de sidste krampetrækninger for et firma i nød - men måske lige det, der skal til for at komme på fode igen.

OG SÅ VÆLGER DE AT SÆTTE PRISERNE OP??? Det er da det dårligste konkurrenceparameter, jeg til dato har hørt om indenfor en snæver branche, hvor højere pris ikke betyder højere kvalitet. Er deres mål i virkeligheden at pisse os allesammen ned i halsen, for til sidst at lukke med et dundrende brag og et eftermæle, der lyder, "Hold kæft, hvor blev vi uvenner med mange! Hehe!".

 

Jeg fatter det ganske enkelt ikke.

 

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

enandenvej.dk:
FD:

Det er rigtigt at Post Danmarks stigninger er voldsomme.

Dog vil jeg anbefale i indgår en erhvervsaftale med Post Danmark. Så vil pakke priserne i Danmark være følgende (sendt fra virksomhed til privat):
Højst 1 KG: 54kr.
Højst 5 KG: 57kr.
Højst 10 KG: 73kr.
Højst 15KG: 108kr.
Højst 20KG: 117kr.

For at indgå en erhvervsaftale kræver det selvfølgelig man sender en vis mængde.

Sidste jeg kontaktede Post Danmark ville de ikke handle med mig. Hvor mange pakker skal man op på før det giver mening? Koster en erhversaftale noget? Printer man selv sine labels ud (og virker det med mac i givat fald)? Er de priser du nævner med eller uden moms eller er der slet ikke moms på, som ved deres privatpakker? Og sidst men ikke mindst: Hvordan foregår det rent praktisk? Kommer de og henter pakkerne eller skal man selv aflevede dem?

/martin
 

 

Da vi kontaktede PostDanmark med henblik på at få en erhvervsaftale, sagde vi at vi ville komme til at sende mellem 400 - 600 pakker om året.  Det gik, og vi har erhvervsaftale.

Ang. det praktiske, har de noget der hedder webpack, hvor man taster pakkeinformationerne ind på deres hjemmeside, og derefter printer man bare pakkelabelen ud. Den klistres på pakken, og man skal selv ned til posthuset med den.

Webpack virker kun i Internet Explorer, så hvis man på en måde kan få det installeret på en Mac, kan det vel godt lade sig gøre.

Man får desuden også en masse blanke pakkelabeler, man bare kan udfylde og så bliver de først registreret i deres system efter man har brugt dem. Man bruger altså ikke penge på at have en masse blanke pakkelabels liggende.

Der kommer en regning en gang i måneden, hvor de brugte pakkelabels er faktureret.

Håber det hjalp lidt på forvirringen med erhvervsaftale :) 

 

Mvh. Jens JI 

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)