Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmarks nye priser

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens J. Iversen:

enandenvej.dk:
FD:

Det er rigtigt at Post Danmarks stigninger er voldsomme.

Dog vil jeg anbefale i indgår en erhvervsaftale med Post Danmark. Så vil pakke priserne i Danmark være følgende (sendt fra virksomhed til privat):
Højst 1 KG: 54kr.
Højst 5 KG: 57kr.
Højst 10 KG: 73kr.
Højst 15KG: 108kr.
Højst 20KG: 117kr.

For at indgå en erhvervsaftale kræver det selvfølgelig man sender en vis mængde.

Sidste jeg kontaktede Post Danmark ville de ikke handle med mig. Hvor mange pakker skal man op på før det giver mening? Koster en erhversaftale noget? Printer man selv sine labels ud (og virker det med mac i givat fald)? Er de priser du nævner med eller uden moms eller er der slet ikke moms på, som ved deres privatpakker? Og sidst men ikke mindst: Hvordan foregår det rent praktisk? Kommer de og henter pakkerne eller skal man selv aflevede dem?

/martin
 

 

Da vi kontaktede PostDanmark med henblik på at få en erhvervsaftale, sagde vi at vi ville komme til at sende mellem 400 - 600 pakker om året.  Det gik, og vi har erhvervsaftale.

Ang. det praktiske, har de noget der hedder webpack, hvor man taster pakkeinformationerne ind på deres hjemmeside, og derefter printer man bare pakkelabelen ud. Den klistres på pakken, og man skal selv ned til posthuset med den.

Webpack virker kun i Internet Explorer, så hvis man på en måde kan få det installeret på en Mac, kan det vel godt lade sig gøre.

Man får desuden også en masse blanke pakkelabeler, man bare kan udfylde og så bliver de først registreret i deres system efter man har brugt dem. Man bruger altså ikke penge på at have en masse blanke pakkelabels liggende.

Der kommer en regning en gang i måneden, hvor de brugte pakkelabels er faktureret.

Håber det hjalp lidt på forvirringen med erhvervsaftale :) 

Mvh. Jens JI 

Mange tak for svar Jens

 Vi kontakter nok postdanmark her i næste uge, så vi os kan få en erhversaftale.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jens J. Iversen:

enandenvej.dk:
FD:

Det er rigtigt at Post Danmarks stigninger er voldsomme.

Dog vil jeg anbefale i indgår en erhvervsaftale med Post Danmark. Så vil pakke priserne i Danmark være følgende (sendt fra virksomhed til privat):
Højst 1 KG: 54kr.
Højst 5 KG: 57kr.
Højst 10 KG: 73kr.
Højst 15KG: 108kr.
Højst 20KG: 117kr.

For at indgå en erhvervsaftale kræver det selvfølgelig man sender en vis mængde.

Sidste jeg kontaktede Post Danmark ville de ikke handle med mig. Hvor mange pakker skal man op på før det giver mening? Koster en erhversaftale noget? Printer man selv sine labels ud (og virker det med mac i givat fald)? Er de priser du nævner med eller uden moms eller er der slet ikke moms på, som ved deres privatpakker? Og sidst men ikke mindst: Hvordan foregår det rent praktisk? Kommer de og henter pakkerne eller skal man selv aflevede dem?

/martin
 

 

Da vi kontaktede PostDanmark med henblik på at få en erhvervsaftale, sagde vi at vi ville komme til at sende mellem 400 - 600 pakker om året.  Det gik, og vi har erhvervsaftale.

Ang. det praktiske, har de noget der hedder webpack, hvor man taster pakkeinformationerne ind på deres hjemmeside, og derefter printer man bare pakkelabelen ud. Den klistres på pakken, og man skal selv ned til posthuset med den.

Webpack virker kun i Internet Explorer, så hvis man på en måde kan få det installeret på en Mac, kan det vel godt lade sig gøre.

Man får desuden også en masse blanke pakkelabeler, man bare kan udfylde og så bliver de først registreret i deres system efter man har brugt dem. Man bruger altså ikke penge på at have en masse blanke pakkelabels liggende.

Der kommer en regning en gang i måneden, hvor de brugte pakkelabels er faktureret.

Håber det hjalp lidt på forvirringen med erhvervsaftale :) 

 

Mvh. Jens JI 

Tak for svaret. Det lyder jo meget fint, jeg vil forhøre mig da jeg ligger på samme niveau mht. antalet af pakker.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft vores aftale i mange år, så ved faktisk ikke hvor mange pakker du skal op på.


I første omgang havde vi aftalen med normale pakkesedler. Vi fik dem fortryk med vores adresse, og skulle kun udfylde kundens. Jeg kontaktede for ca. ½ år siden Post Danmark, og forklarede at der måtte være noget som var nemmere. Ganske rigtigt, nu bruger vi et system som hedder Winedi. Det kører på vores server, og er koblet til vores administrationssystem på webshoppen. Når vi vælger at afsende en ordre, kommer der automatisk en label ud med alle informationer, track and trace osv. Systemet finder selv ud af, om det er en efterkrav, erhverv, privat osv.

Det er et rigtig smart system, men koster selvfølgelig også nogle penge.

Priserne jeg  nævner er uden moms, men  der er ikke moms på forsendelsen.  Du finder priserne her: http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/Erhverv/Priser_2008.htm&menufile=0

Vælg efterfølgende "pakker til Danmark".

Post Danmark kommer en gang om dagen og henter alt vores post.

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
FD:

Vi har haft vores aftale i mange år, så ved faktisk ikke hvor mange pakker du skal op på.


I første omgang havde vi aftalen med normale pakkesedler. Vi fik dem fortryk med vores adresse, og skulle kun udfylde kundens. Jeg kontaktede for ca. ½ år siden Post Danmark, og forklarede at der måtte være noget som var nemmere. Ganske rigtigt, nu bruger vi et system som hedder Winedi. Det kører på vores server, og er koblet til vores administrationssystem på webshoppen. Når vi vælger at afsende en ordre, kommer der automatisk en label ud med alle informationer, track and trace osv. Systemet finder selv ud af, om det er en efterkrav, erhverv, privat osv.

Det er et rigtig smart system, men koster selvfølgelig også nogle penge.

Priserne jeg  nævner er uden moms, men  der er ikke moms på forsendelsen.  Du finder priserne her: http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/Erhverv/Priser_2008.htm&menufile=0

Vælg efterfølgende "pakker til Danmark".

Post Danmark kommer en gang om dagen og henter alt vores post.

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Tak for svaret.

Ang. moms så er der fx. moms på GLS' produkter. Dvs. deres mindste pakke, XS (gennem deres pakkeshop) koster 46 kr inkl. moms, dvs 36,8 kr ekskl. moms som skal sammenligned med Post Dammarks pakkepriser på deres indste pakke 70 kr der ikke er pålagt moms.

Selvfølgelig er grænsen for Post DK og GLS forskellig, Post DK er op til 5 kg, GLS afregner efter størrelse. Men pointen er,a t sender du små pakker (med stor værdi) som du gerne vil have forsikret, så er GLS halv pris

. /martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også på, at GLS pakker med pakkeshops er det størrelsen der er gældende for taksterne, men at pakken så også må veje op til 20 kg..

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi fået erhversaftale hos Post Danmark Smile

Så slipper vi da for at give 70 kr. En 20 kr. ved hver pakke, bliver jo også til penge.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Hvordan fremkommer du til denne besparelse??

Hvad ligger skjult ??

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mere præcist 16 kr. Smile  (i år 2008)

Vi fik afvide at vi skulle give 54 kr. pr. pakke under 5 kg. ved en erhversaftale.

Privatpakker i år 2008 koster 70 kr. op til 5 kg.

70 kr. - 54 kr. = 16 kr.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange pakker skal man så sende, før de gider bevæge sig ud til dig og hente dem??

 

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)