Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til købeloven (som sælger )

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men siger købeloven I mit tilfælde at kunden kan kræve sine penge tilbage ?
Jeg vil jo helst give hende et gavekort/tilgode bevis.

Havde hun stået i Lilly, panayotis el.lign så havde de ikke udbetalt pengene. Da det stadig er en udsalgs kjole der blev købt i 1.omgang men som jeg (desværre) vælger at ombytte for kunden...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du er jo online - lilly er en butik. Online altid ret til penge retur ved klage inden for 14 dage fra varen er i hånden - Eneste undtagelser er hvis ting er helt special fremstillet efter en kundes egne specifikationer. Det rækker ikke at den er samlet af forskellige dele for at undgå returret - det skal være noget der special fremstilles og dermed kun kan bruges af den ene kunde, og så skal manglende returret fremgå

Ellers er der altid ret til penge retur online - I øvrigt er den slags altid den værste bad-will man kan få i sin butik, så betal tilbage og brug kjolen til at sælge ingen, så er der jo ikke noget tab. Det er online handels betingelser og allerede første omgang skulle du ha tilbudt penge tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pengene tilbage som du burde have gjort fra starten, og så fokuser mindre på hvad de vil have gjort i andre butikker, det hjælper dig på ingen måde.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er IKKE online.
Men en fysisk butik

Problemet er først opstået lige for et par dage siden så jeg kunne ikke have reageret før !

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cinderellafestkjoler:
Jeg er IKKE online.
Men en fysisk butik

Der kommer mange fine svar - men det er meget simpelt. 

Du har som fysisk butik pligt til at yde en REKLAMATIONSRET, men IKKE pligt til overholde returretten eller for dens sags skyld pligtig til at ombytte varen.

I nævnte situation tilbyder du således blot kunden en fantastisk service, som du ikke er forpligtet til, hvorfor kunden IKKE kan kræve sine penge retur. (Købelovens § 56)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Straaberg:

1. Kunden har købt en udsalgsvare, hvor du har accepteretn at kunden kan bytte til en anden vare. Dette har du allerede accepteret!

2. Du kan ikke levere varen pga. leverandørsvigt.

Dette er ikke korrekt! Købeloven indeholde ingen hjemmel om god service. Kunden har fået en varer - og som jeg forstår sagen, så har "aftalen om ombytning" grundlag i butikkens betingelser om anvendelse af et tilgodebevis. 

Køber kan således IKKE kræve pengene retur som følger af "leverandørsvigt", men butikken kan blot udstede et tilgodebevis, da den pågældende ombytningvarer ikke kunne skaffes.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cinderellafestkjoler:

Jeg er IKKE online.
Men en fysisk butik

Problemet er først opstået lige for et par dage siden så jeg kunne ikke have reageret før !

så har kunden ikke krav på penge igen eller retur. SÅ er der kun det at du har lovet at bytte til noget andet - som du nu ikke kan skaffe, og tja - så kan du jo ikke holde dit løfte og et løfte er en aftale, men omvendt bør kunden jo også vise forståelse. 

Sat på spidsen, du har indgået en aftale som du nu - uforskyldt - ikke kan leve op til. Jeg ville stadigt bare betale tilbage når du har fået kjolen retur

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Købers søster st

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Købers søster kom i butikken igen og blev noget fornærmet over de ikke kunne få deres penge tilbage.

De truer med at køre en sag ( forbruger rådet ) og skabe dårlig omtale.

Jeg nægter fortsat at pengene bliver udbetalt.. Det drejer sig om ca 6.000 kr. Ikke en herregård. Men det er mere princippet i det...

Frygter som sådan ikke den dårlige
omtale, da de vil være de eneste jeg
nogensinde har haft... Men træls
situation...

Hvad siger forbruger styrelsen hvis de kontaktes ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)