Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min debitor gæld noget værd og kan den evt sælges?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et underskrevet gældsbrev, men debitor vil ikke betale trods rykkere mm.

Det betyder en ret væsentlig del for min virksomheds udvikling, da der er tale om en gæld på + 100K. Er der nogen der har kendskab til virksomheder, der opkøber faktura og her efter står for inddrivelsen af gælden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Med et underskrevet gældsbrev som jeg må forstå som forfaldent, så skal du da bare overlevere det til inkasso (skriv til skyldner, at om 8 dage går gælden uden yderligere varsel til inkasso)

Der er masser af inkasso bureauer og advokater, bare google dem - og er der penge hos skyldner, så får du dem og han kommer til at betale advokat/inkasso. Er der ingen penge at få - så får du selv sagt heller ikke noget, men så vil der jo være en konkurs skyldner

Det med at sælge en faktura er jo hvis man ikke har gældsbrev - og alternativet sælge gældsbrev, ja det kan man godt, men det er der ikke grund til i første omgang hvis ikke inkasso er forsøgt synes jeg - men det må afhænge af, om du på forhånd ved,´at skyldner er konkurs

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit råd.

Jeg har en klar ide om at debitor "bare" vil erklære sig konkurs. Der er selvfølgelig tale om en enkeltmandsvirksomhed og der kan, som jeg har forstået det, gøres krav i privat bo og formue. Hvilket jo selvfølgelig spiller ind.

Skulle det ende med advokat, fogeden og en afdragsordning er jeg forpligtet til at acceptere eks et afdrag på 100,- om måneden. - Så vidt jeg har forstået.

Derfor er mit udgangspunkt om der er virksomheder, med kapital mm der har gjort det til en forretning at opskrive værdien af virksomheden på baggrund af debitorgæld osv og derfor kan overtage den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

XoXo:
Skulle det ende med advokat, fogeden og en afdragsordning er jeg forpligtet til at acceptere eks et afdrag på 100,- om måneden. - Så vidt jeg har forstået.
nej - det er kun hvis det skulle ende med at skyldner får gældssanering og det er absolut ikke spor sikkert - men kan jo ske ved konkurs. Det er ikke noget han bare vælger, men noget han så skal være, og han får en masse besvær inkl. RKI så tru ham med inkasso om du ikke har penge inden 8 dage

XoXo:
Derfor er mit udgangspunkt om der er virksomheder, med kapital mm der har gjort det til en forretning at opskrive værdien af virksomheden på baggrund af debitorgæld osv og derfor kan overtage den
det ville jo i alle fald være ulovligt ud fra det du beskriver her - men du kan jo se om nogen vil gi noget for den her - alt er jo muligt - tror du får langt mere ud af inkasso

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder nogen, som opkøber fakturaer, så har jeg også et par stykker, som jeg gerne vil sælge :) Så smid lige en PB min vej, hvis du finder nogle seriøse opkøbere!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har også nogle stykker for ca 300 i alt, så sig endelig til hvis der er nogen som bare vil give lidt 😊 alt er bedre end 0 😊
Jacob

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Google "fakturaer købes" giver ret mange gode hits. Men nu handlede det så om et gældsbrev.

Fra København K
Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi opkøber gældsbreve/fordringer. Send mig en besked hvis det har interesse.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte for år tilbage en fordring på lidt over 100.000  kr for 17.000 kr ( aktion ) så forvent ikke mere end ca. 1/5 af gælden. Bare du ved det.

Fra København K
Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Jeg solgte for år tilbage en fordring på lidt over 100.000  kr for 17.000 kr ( aktion ) så forvent ikke mere end ca. 1/5 af gælden. Bare du ved det.

Helt konkret så afspejler prisen chancen for at få hente pengene hjem + fortjeneste på investeringen. Der er flere forskellige faktorer men primært forhold vedr. debitor. Er debitor et selskab med begrænset hæftelse med en dårlig økonomi eller en person med lav indkomst og stor gæld, så er chancen for at få pengene ind mindre og så bliver prisen tilsvarende lav. Omvendt, har debitor en sund økonomi så stiger prisen på fordringen. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)