Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem tror i vinder kampen om butikkerne MobilePay Vs Swipp

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Vi har internt på kontoret haft en heftig debat omkring den kommende tids krig om butikkerne(og s.flg kunderne)

På den ene side har vi MobilePay der pt. er overlegen på antallet af transaktioner person til person(og nok også person til butik efter Dansk Supermarked er kommet med)

På den anden side har vi Swipp der tilbyder nogle mere åbne regler da de ikke læner sig op af kort transaktioner som MobilePay gør, som indtil juni så ud til at vinde butikkerne´s gunst, men mangler at brugerne er obs på at de har swipp på deres telefon(via deres bank app)

Vi forudset en krig om butikkerne, det store spørgmål er bare Hvem Vinder

Håber på en lille debat pro/con , Andre aktører , kan de nå at være med(uanset størrelse)

Hvem vinder krigen om Mobil betaling i Butikkerne

På den ene side har vi MobilePay der pt. er overlegen på antallet af transaktioner person til person(og nok også person til butik efter Dansk Supermarked er kommet med)

På den anden side har vi Swipp der tilbyder nogle mere åbne regler da de ikke læner sig op af kort transaktioner som MobilePay gør, som indtil juni så ud til at vinde butikkerne´s gunst, men mangler at brugerne er obs på at de har swipp på deres telefon(via deres bank app)

Vi forudset en krig om butikkerne, det store spørgmål er bare Hvem Vinder

Håber på en lille debat pro/con , Andre aktører , kan de nå at være med(uanset størrelse)

  • MobilePay (88,9%)
  • Swipp (6,3%)
  • MeWallet (0%)
  • Beeptify (0%)
  • GooglePay (3,2%)
  • ApplePay (1,6%)
  • Nets mobil betaling (navn ukendt pt) (0%)
  • Anden Aktør (0%)
  • Totalt antal stemmer: 63
  • Afstemning sluttede: 10/09/2015
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

svært at gætte - men jeg mener SWIPP forsat fører statisisk i butikkernes transaktioner (har ikke set tal efter Dansk Supermarked), simpelthen grundet det lavere gebyr. Jeg TROR Swipp kan blive vinder, men tror også der skal rettes en del til før det sker. Deres fordel er så klart, at der ikke er et kreditkort indblandet med gebyr. OM så andre, apple eller google i virkeligheden løber med æren om nogle år, er vel ikke usandsynligt. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Jeg er enig i din betragtning, men teknologisk lidt bagefter MobilePay, afventer at de snart melder deres Kontaktløse platform ud, samt swipp app, er bange for at vi i dk kommer til at se at butikker kommer til at tage begge i en periode.

kickeren som jeg ser det er de 2 store udlandske spillere og s.flg nets der jo allerede har infrastruktur.

absolut spænderne at følge :) 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jeg mener MobilePay har den fordel at de allerede HAR fat i rigtig mange på det Danske marked og at det er så simpelt at bruge, bliver ikke nemt at vriste de mange brugere de allerede har fra dem tror jeg.

Bliver ovenstående alt for svært, køber Google vel bare MobilePay platformen :) det er set mange gange før at de har gjort den slags små tricks.

//Kim

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Nu skriver du butikker, så det kan vel være både fysiske og web ting.

Jeg er blevet spurgt mange gange af personalet rundt om i vores butikker hvorfor vi ikke har f.eks. Mobil Pay.

Hver gang stiller jeg det modsvar, hvad vi vil få ud af det og hvilke fordele der er.

Så bliver der stille.....
Jeg har meget svært ved at se hvad jeg, både som kunde og butik får ud af det i forhold til f.eks. pin løse/Touch kreditkort.

Når jeg lige kigger på det, er der ikke noget sparet i forhold til tid og penge her.
Kan nogen overbevise mig?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Nu skriver du butikker, så det kan vel være både fysiske og web ting.

Det kunne væl også tænkes som en kombi, men jo anvendelse sted ser jeg som en del af succes kriterie :) 


Fresno Bob:
Jeg har meget svært ved at se hvad jeg, både som kunde og butik får ud af det i forhold til f.eks. pin løse/Touch kreditkort.

Der kan vel være flere grunde, Kontaktløs Dankort har pt. en magisk grænse på 200 alt over kræves pin samt for hver 5 transaktion under, hvilket i mine øjne gør det hurtigere, eneste foreskæld er tap kort kontra sæt det i.

Hvor imod de mobile platforme tilbyder en alternativ betalings form med et medium som alle næsten altid har på sig(også selv om de skulle ha glemt pungen)
de fleste af de løsninger jeg har set har et "sign in" og pak vare når ekspidienten er klar kan de sende beløbet videre som blot skal godkendes på mobilen, og kræver ikke du kommer tilbage til dankort terminalen.
På lidt længere sigt kan jeg se en del andre fordele så som mulighed for reklamer , loyalitet der kan parres automatisk og sikkert da eks. MobilePay sammen med status sender ClientID retur som er unikt for hver kunde og total anonymt, men muligt at parrer med en given loyalitets program så kunden nu kun skal benytte det betalingsmidl for at opnå rabatter, opstare point, få stempler eller andet, mulighederne for at udvide brugen er noget mere åben i forholdt til dankort der jo pr er "dumt" 

Fresno Bob:
Når jeg lige kigger på det, er der ikke noget sparet i forhold til tid og penge her.
Kan nogen overbevise mig?

Jeg er slet ikke ude i at skulle overbevise nogen om noget, jeg prøver blot at starte en menings udvæksling for / imod hvilket so far går rigtig fint, og du har bestemt en pointe ;) 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg køber præmissen for markedsføring, bonusprogrammer osv. via en form for betaling med en telefon, mennnnnnnnn.......

Det har vi jo allerede set fra Japan og ja, præsenteret ved et seminar i DK for 2 år siden og dette bare ved en berøring af tlf. mod terminal og uden nogen former for åbning af tlf. med kode, åbne app, med koder, swipe og vente til transaktionen er gået igennem og godkende.

Det der undre mig en smule er hypen i butikkerne. Jeg er helt med på det smarte i forhold til C2C.

Men vil da med glæde tage imod en ufordring og se hvor det kan hjælpe vores personale, så det sparer tid ved kassen og kunden får færre arbejdsgange før betalingen er tilendebragt.

Nogen der ved hvordan udgifterne er på Mobilpay kontra Nets/Dankort?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg aldrig prøvet MobilePay, Swipp og lign. (af gode grunde) så kan ikke sige noget om dem.

Men jeg tror at der er (mindst) to faktorer som er stærkt medvirkende til udfaldet. Hvad folk har tillid til, og hvad der er nemt.

Jeg bruger selv ApplePay og det er virkelig nemt. Ingen app der skal åbnes eller lign. det popper bare op automatisk. Og jeg kan endda bruge mit AppleWatch. Det får mig til at bruge det, altså at det er så nemt og hurtigt.

Mvh Carsten

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Det har vi jo allerede set fra Japan og ja, præsenteret ved et seminar i DK for 2 år siden og dette bare ved en berøring af tlf. mod terminal og uden nogen former for åbning af tlf. med kode, åbne app, med koder, swipe og vente til transaktionen er gået igennem og godkende.

Ha jeg har skam også set mange smarte systemer fra udlandet, men ingen der er slået igennem i dk.
MobilePay på Telefoner der har NFC åbner MobilePay automatisk og afventer butikken, så længe telefonen er låst op.
(dog ikke på iPhone6 da apple har valgt at deres NFC kun må benyttes af dem, så vidt jeg har forstået)

Personligt er jeg også selv lidt skeptisk, men efterspørgslen og hypen lader til at være der ;) 


Fresno Bob:
Nogen der ved hvordan udgifterne er på Mobilpay kontra Nets/Dankort?

Indtil videre har boxen en pris på 2000kr ex,moms
samt et årlig fee pr boks på 150kr  ex,moms
Transaktions pris forhandles pr kunde, kan ikke engang fortælle dig hvor den starter.
 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Men jeg tror at der er (mindst) to faktorer som er stærkt medvirkende til udfaldet. Hvad folk har tillid til, og hvad der er nemt.

Jeg her helt enig, det SKAL være let og brugerne skal have tillid til det.

Carsten Jacobsen:
Jeg bruger selv ApplePay og det er virkelig nemt. Ingen app der skal åbnes eller lign. det popper bare op automatisk. Og jeg kan endda bruge mit AppleWatch. Det får mig til at bruge det, altså at det er så nemt og hurtigt.

Cool eneste problem jeg personligt ser ved ApplePay og GooglePay er at de desværrer kun tillader betaling fra deres egne enheder, hvilket i det lange løb kræver at de kan dele en fælles platform for at få udbredelse, blot min tanke ;) 

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)