Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville I købe en ”startpakke”?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!


Jeg har planer om at lave startpakker til folk som rejser på ferie og indlogerer sig i hotel-lejligheder/timeshare-lejligheder i Spanien.

Pakken vil indeholde ting som et par liter drikkevand, kaffe/the, shampoo, sæbe, solcreme, tøjklemmer, opvaskemiddel, vaskepulver etc, etc.....

Jeg ved fra venner og mig selv, at der er nogle ting, man ikke gider at slæbe med hjemmefra ”for det køber vi bare dernede”, blot for at opdage at man er ankommet netop som fiesta’en for byens skytshelgen er sat ind, man ankommer midt om natten op til en weekend, eller at den nærmeste købmand/supermarked kun sælger opvaskemiddel i 10-liters dunke og sæbepulver i mængder, der kan vaske tøj for en børnehave i et år. Hvis man overhovedet kan købe noget i ”rejsemængder” er det oftest til ublu priser.

Startpakken vil blive afleveret i ankomstlufthavnen eller direkte på adressen.

Idéen er ikke ny, den er heller ikke min egen. Jeg har hørt, at den bl.a praktiseres ved leje af sommerhuse i Danmark - Men er det noget, I som forbrugere ville synes var en god idé ved rejse til udlandet??

Jeg skal da lige sige, at jeg bor i Spanien, og i lang tid har praktiseret startpakke-princippet med succes til venner og bekendte, som har holdt ferie i hotellejligheder hér. Jeg ”gider” bare ikke gøre det gratis mere, men kan idéen bære i større målestok?
Jeg glæder mig til forhåbentlig mange inputs herfra. Og der vil NATURLIGVIS være rabat til amino’er
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola

Lyder da som en spændede idé er dog i tvivl om hvordan du vil komme i kontakt med køberne? vil du snakke med rejse firmaer eller camping pladser eller noget?
Tror da du har fat i noget kunne ihvertifal godt finde på at købe din "pakke" :P
 
Janus Vittrup
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Super ide, hvis du får rejseselskaberne med på den. Du kunne måske lave en grundpakke, hvor man over nettet hjemmefra kan tilføje lidt ekstra, som sodavand, frugt aviser osv.
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Super idé. Jeg vil også mene, at det vil være ganske smart, hvis man via en hjemmeside kunne tilføje sine ekstra ønsker. Du kunne eventuelt lave 3, 5 eller 10 forskellige "moduler", der kunne sammensættes og kombineres afhængig af, hvilken type ferie, om der er børn osv.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

snedigt Freelancejournalisten med på at stjæle idéen og blive rige? :) hehe :D

hvis du kan få rejseselskaberne til at lave et samarbejde med dig så har du klart et koncept.
 
Janus Vittrup
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
¡Hola! (snedigt med spansk tastatur, så behøver jeg ikke at lede efter ñ, ¿ og ¡)

Jeg har tænkt mig at kontakte biludlejningsfirmaerne og ja!-selvfølgelig rejseselskaberne (havde jeg puttet i glemmekassen, da jeg automatisk tænkte "charter-med-indbygget-forplejning", men sådan er det jo ikke mere, så tak for dén!!)
Desuden findes her et utal af skandinaviske og engelske gratis-magaziner på specielt solkysten, hvor jeg vil annoncere. Og jeg vil selvfølgelig bruge nettet.
Idéen med at lave "moduler" med mulighed for valg af indhold hjemmefra, er rigtig god! Havde selv tænkt på 2-3 standard-pakker ("overlevelse-i-2 døgn", "vi-gider-ikke-at-bruge-ferien-på-at-lede-efter-billigt-toiletpapir" til 7-14 dage, eller noget i den stil.Men jeg er da klart hooked på idéen med bestilling hjemmefra, så længe det er mig, der styrer sortimentet. (Gider f.eks ikke at styrte rundt for at finde én eller anden speciel facon fyrfadslys)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo også flere og flere, som køber egen bolig i f.eks. Spanien, som nok godt kunne være interesseret i at have lidt at starte ferien på...

 
De finder nok ud af hvor de køber billigst ind, men mangler nok noget til den første dag!
De kunne bare bestille og betale via nettet... 
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Med hensyn til aviser, Casper....en god idé, men er der nogen der ved, hvordan sådan noget kan gøres i praksis?

Hvis jeg f.eks om onsdagen spørger min ”avismand” om han har en engelsksproget avis, så siger han stolt ”Ja, da- skal det være weekendavisen eller den fra i dag?”
”Ihhh.”..siger jeg glad, ”meget gerne den fra i dag!!! ” ”Så må du komme igen på mandag”, siger han så......tydeligt glad over at være behjælpelig!

Dét jeg mener er, at jeg jo ikke kan bestille aviser i abonnement, da jeg ikke ved, hvor mange jeg skal bruge, derfor vil det nok også være svært (dyrt?) at lave en aftale med en forhandler... Nogen, der har en idé?
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kontakt en avis og forhør dig om muligheden for at indgåe en aftale. Jyllands Posten burde være til at snakke med - de har sikkert nogle markedsnandele, de skal have hentet igen

Skal du bruge en samarbejdspartner til det kommunikationsmæssige i Danmark, skal du bare sige til. Du har en god idé og en god historie

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
CAMPINGPLADSER!!!(skulle lige nærlæse jeres supersvar igen)
Jamen, det er da genialt!!....campister slæber ikke mere end højst nødvendigt! Jeg havde absolut ikke tænkt på den mulighed, da jeg ikke selv ér, eller har været nogen ihærdig campist. Tak for den jvg, den må da også kunne bruges i Dannevang???
Og jeg har skrevet dit tilbud bag øret, Jonas
Annette
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)