Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til oppusteligt babyudstyr - hvad er næste skridt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Fra  zodiacute Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé til noget oppusteligt babyudstyr (jeg fik det i tankerne i går aftes og kan ikke slippe idéen - det er noget jeg selv ville kunne tænke mig som nybagt mor), men hvordan kommer jeg videre med projektet? - jeg kender ikke ligefrem nogen, der kan hjælpe mig med at lave en prototype ;)

Skal jeg lave en udførlig skitse og materialeønsker?

Skal jeg søge om et designbeskyttelse inden jeg snakker "højt" om ideen?

Er der nogen jeg kan henvende mig til mht. designudvikling, økonomi m.m.?

 

What to do? :)

 

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé at lave en lille rapport, hvor du beskriver idéen, har nogle skitser og visualiseringer (få evt. en til at hjælpe dig), måske en 3D-model, en lille analyse af muligheder for at udvikle produktet (forskellige former, farver, funktioner).

Hvis du finder en designer, som kan hjælpe dig, så kan han/hun skrive under på en hemmelighedsklausul. Derudover findes der noget der hedder 'DesignVagt', som måske kan hjælpe dig. De holder ihvertfald ofte 'åbent hus' på designskolen i Kbh. Hvis din idé er en helt ny funktion, så kan man måske tage patent på idéen - men det er vist rimeligt indviklet.

Under alle omstændigheder skal du lave noget præsentationsmateriale. Få evt. en til at hjælpe dig. Hint ;)

Du må endelig sige til, hvis jeg kan hjælpe med noget - jeg har arbejdet på flere af den slags projekter og har lavet en del projektrapporter - både via mit lille designfirma og via min uddannelse til industriel designer :)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)