Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hvis skylder bliver ved at nægte?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Bendiksen:
Hverken fogeden eller kreditor kan kræve en betalingsordning, uanset hvad. Husk det!"



Men den er måske forældet?

Du blander tingene sammen.

Du kan sagtens have en skyldner der ikke kan betale (evne) eller ikke vil (vilje).

Derfor kan du med en dom jo få udlæg i f.eks. fast ejendom.

Og du dermed spærrer for salg på et senere tidspunkt.

Eller han vinder i lotto eller arver m.m.

 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Per Bendiksen:
Hverken fogeden eller kreditor kan kræve en betalingsordning, uanset hvad. Husk det!"



Men den er måske forældet?

Du blander tingene sammen.

Du kan sagtens have en skyldner der ikke kan betale (evne) eller ikke vil (vilje).

Derfor kan du med en dom jo få udlæg i f.eks. fast ejendom.

Og du dermed spærrer for salg på et senere tidspunkt.

Eller han vinder i lotto eller arver m.m.

 



Ja, så giver det mere mening.

Jeg takker mange gange for svar til alle i tråden her YesSmile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen:
at man ikke kan klippe håret af en skaldet mand.
Så hvis han reelt ikke har pengene.. - Så kan det blive meget tidskrævende for mig.

 

Nu er det jo sådan at folk på et eller anden tidpunkt kommer til penge igen. Noget kunne tyde på at skyldner, bare afprøver om han kan få dig til at opgive dit krav. Har du undersøgt om han ejer noget f.eks bolig, bil båd, hest .... osv?  står skyldner allerede i RKI?   En anden mulighed er at få retten til at lave en udkørende fogedforretning.

Hilsen

Ravn

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øhm.. er det ikke det man har en hyrer en advokat til? Ikke for at være negativ :p

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Per Bendiksen:
at man ikke kan klippe håret af en skaldet mand.
Så hvis han reelt ikke har pengene.. - Så kan det blive meget tidskrævende for mig.

 

Nu er det jo sådan at folk på et eller anden tidpunkt kommer til penge igen. Noget kunne tyde på at skyldner, bare afprøver om han kan få dig til at opgive dit krav. Har du undersøgt om han ejer noget f.eks bolig, bil båd, hest .... osv?  står skyldner allerede i RKI?   En anden mulighed er at få retten til at lave en udkørende fogedforretning.

Hilsen

Ravn



Jeg giver heller ikek så let op. Men forstå mig ret; At rende i retten hvert halve år, uden nytte er spild for alle parter..
..Men en gang om året måske Wink

Jeg TROR at skyldner bor i lejelejlighed og har mig bekendt ingen bil. Men kan være at han har noget andet, der kan tage udlæg i.
Det må tages i retten.
Jeg er i kontakt med en advokat, som får sagen tilsendt mandag. - Så går jeg udfra at han ved hvad der er den bedste strategi :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Ahahahha, alt den hate <3

Det jeg mente med hvad jeg sagde var bare at det nogle gange kan være dumt at blive ved med at bruge tid på at få en til at betale, fordi man så kan få fokus væk fra at tjene flere penge.. Og jeg vil sgu hellere scale up til at tjene 200.000 mere på en måned, end jeg vil have 50.000 fra en eller anden dude.

CoolBig Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders B.:

Og jeg vil sgu hellere scale up til at tjene 200.000 mere på en måned, end jeg vil have 50.000 fra en eller anden dude.

Se du nu lige først at blive tør bag ørerne får du kommer med så barnlig argumentation. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders B.:

eg vil sgu hellere scale up til at tjene 200.000 mere på en måned, end jeg vil have 50.000 fra en eller anden dude.

CoolBig Smile



Men..... Hvis nu din advokat tog sig af ham "duden" .. - Så kunne du stadig koncentrere dig om at tjene de 200.000,-


Og på den måde ville du til sidst have 250.000,-
Smart ik? Wink

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Bendiksen:
Men..... Hvis nu din advokat tog sig af ham "duden" .. - Så kunne du stadig koncentrere dig om at tjene de 200.000,-


Og på den måde ville du til sidst have 250.000,-
den bliver ikke let at komme uden om OG jeg ville bestemt hellere forære en ven 50.000 kr end en der bare ikke ville betale - så inkasso så helt klart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders B.:
Og jeg vil sgu hellere scale up til at tjene 200.000 mere på en måned, end jeg vil have 50.000 fra en eller anden dude.

Gætter jeg rigtigt hvis jeg gætter på, at du hverken har prøvet at sende nogen til inkasso eller at tjene 200.000 mere på en måned?

Det tager relativt lidt, at ens tid at sende nogle til en inkasso, jeg har selv været med til det en del gange, så længe der er ikke gjort er indsigelse har jeg ikke oplevet, at det tog over 5 timer. Inddrivelsesprocenten var omkring 90%. Hvis vi siger, at gælden er på 50K, så svarer det til at man laver 45K på 5 timer. Det er 9.000 kr. i timen, uden at forklejne trådstarters forretning, så tror jeg ikke at han normalt laver mere end 9.000 kr. i timen.

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)