Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ansætte en sælger på ren provision?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er gået hen, og blevet i tvivl hvor vidt det er lovligt, at ansætte en sælger på ren provision. Jeg mindes nemlig, at jeg har læst herinde et sted, at det ikke er lovligt... Så sidder du med guldkornene så vil jeg meget gerne høre fra dig.

Jeg har læst en artikel på JUF.dk hvor de skriver at der ikke er noget galt i det så jeg er lidt på bar bund nu.

Link til artikel: HER 

Mvh

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Jeg er rimelig sikker på, at du ikke længere må ansætte sælgere på ren provision. Jeg mindes, at denne regel er rimelig ny, og det er helt sikkert også derfor at der står noget andet på nettet.. simpelthen, fordi artiklen er gammel.

Du må dog ikke hænge mig op på det, jeg er blot.. rimelig sikker!

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Christian. Jeg er også næsten 100% sikker når jeg siger, at jeg mindes jeg har set en skrive herinde at det ikke er lovligt. Jeg kan bare ikke finde tråden.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se hvad der skulle forhindre det - hvis sælgere vil men det ændrer ikke ved at sælger f.eks. formentlig hører under funktionærlov og derfor skal ha aftale om løn under sygdom - ferieoptjening som baserer sig på provisionen, og til den er kendt, på en forventet provision  ligeso der skal gives samme "løn" under en opsigelsesperiode. 

Jeg kan i alle fald ikke huske nogle nye regler. Generelt fungerer det ikke med ren provision hvis ikke det giver andledning til temmelig høj samlet løn vil jeg sige. En kombination af mindre fastløn og provision vil ofte give bedre resultat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få et "arbejde" der er ren kommision på 1 min, og du er 99% sikker på at blive accepteret, og den kontrakt er ikke bindende.. Så at folk er dumme nok til at binde sig til et arbejde der er ren kommision, er bare idioti.

Tror ikke det er lovligt, hvis det er, ville det være en nem måde at gøre folk til slaver.

Hvad ville du gøre hvis din ansat var medlem af en fagforening ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I gætter jo - hvor skulle det stå at det var forbudt med ren provision?

Der er masser af f.eks. tlf sælgere / telemarketing der arbejder med betlaing per gennemført samtale - eller gennemført interview i danmarks statistik osv - fuldt lovligt. ER jobbet så af karakter omfattet af funktionærloven, så skal den bare med ind over i form af ferie/sygdom hvor der skal lønnes på forventet provision fra start og siden på kendte tal

Det er ikke meget anderledes end at ansætte en agent i eget land eller udlandet, man betaler x% af salget f.eks.

Jeg synes stadigt man skal overveje kombi fast løn og provision +  prøveperiode med kort varsling første 3 mdr og jeg er enig i, at hvis tanken er at nogen arbejder som gale uden faktisk at kunne tjene penge, så falder det hele til jorden lynhurtig og man har spildt begge parters tid helt og aldeles

ulovligt ? hvor skulle det stå?

Fagforening - det er næppe en organiseret i fagforeningen der tager ren provision og fagforeninger kan ikke forbyde det heller

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)