Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af holding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg vil have lavet en Holding og driftselskabskonstruktion. Dvs. med holding som ejer af driftselskabet. Jeg vil blive eneste ejer af holding og driftselskabet. 

Jeg vil gerne ende med at have 60.000 som kapital i mit driftselskab. Jeg har flere spørgsmål, som kunne være dejlig at få besvaret. Hvis du kan svaret på et af dem, modtager jeg det også med glæde :)

1. Spørgsmål:

Hvis jeg sætter kapitalen til 60.000 i mit holding og den nominelle anpart til 100 kroner og kursen til 100 kroner, stemmer det hele så? Hvis kursen var 200 og hver nominel anpart stadigvæk var 100 og kapitalen i selskabet også er 60.000, er det så korrekt, at en eventuel køber skulle betale 120.000 kroner ?

2. Spørgsmål:

Herudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan processen i dette foregår. Naturligvis har jeg allerede lavet udkast til stiftelsesdokument og vedtægter for både Holding og driftselskab.

Skal jeg først gå ind på webreg og udfylde al information derinde og næste dag ringe til min bankrådgiver for at få lavet to konti til holding henholdsvis drift? Eller, skal jeg først ringe til min bankrådgiver og få ham til at oprette to konti (en til holding og en drift) og få ham til at sætte 60.000 kroner ind på holdingkonto og herefter udfylde informationer på webreg? Hvor I processen skal jeg få min bankrådgiver til at garantere for startkapitalen, og skal han ikke i princippet gøre det af to omgange ved både holding og drift?

Jeg takker mange gange for enhver hjælp :)

Bedste hilsner Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ved jeg ikke om jeg forstod - men ved stiftelse hvor du ønsker 60.000 i kapital, så f.eks 600 anparter a 100 kr bare (kurs 100)

2 du skal så ha stiftet holding som så stifter drift - og du skal bruge en konto til hver - Nemmest ved at lade en advokat stifte via klientkonto, men ellers skal du ha banken til at lave en erhvervskonto til hver - under stiftelse - Som jeg forstår dit ? skal kapitalen bekræftes først for holding, og så stifter holding drift med kapital bekræftet igen mig bekendt. Jeg ville nok lade advokat gøre det - Det koster lidt men er sikkert

Jeg går ud fra, at du er sikker på du vil ha holding når du er eneste ejer og kun lige vil ha ET drift - for det er jo lidt mere kompliceret specielt ved regnskab/sambeskatning osv  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html og måske http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

Den lovpligtige arbejdsskadeforsikring skal dække dig både i drift og holding men bør kunne aftales til samme pris som kun det ene alene - kræv det - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)