Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Latexsværd

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu hvor vi har gang i tråden om hygge og fritid så har jeg da lige et spørgsmål. Min ældste knægt har spurgt om vi ikke kan lave nogle latexsværd, men jeg ved ikke frygtelig meget om det. jeg har lavet en del sværd med en 5. klasse men det var liggeunderlag/gaffa modellen. Er der nogen derude der har gode råd?
det er jo oplagt at hygge med det her i ferien.
MVH
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
  Latex-sværd? Jeg anede ikke at man lavede sådan nogle af latex... Jeg ville tro at det blev alt for blød og "dildo-agtigt" (undskyld udtrykket, men det var altså lige hvad jeg kunne sammenligne det med...)
 
  Hvad med at bruge noget blåt skum? Det kan købes i f.eks. Silvan (bruges til at isolere under guldvarme-rør). Det kan skæres med en glødetråd eller blot med en skarp hobby-kniv. Blåt skum er rimeligt solidt (det bruges bl.a. blandt modelbyggere til at designe vinger og lignende med). Desuden kan det limes med skum-lim (kan købes i enhver hobby forretning) og farves med f.eks. vandfarve. Ellers ville jeg måske gå efter at bygge det over et træ-skellet og så beklæde det med et blødere materiale - så som skum/flamingo - og så slutte af med at lukke overfladen af med enten noget gummi-maling eller tape.
 
  Men jeg har aldrig lavet svær før (men så meget andet), så jeg ved ikke lige hvordan man gør det hvis man virkelig er hardcore rollespiller  .
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jo jo man laver skam sværd af latex. Så vidt jeg har forstået laver man et skelet af træ, så kommer man (vist nokj) noget liggeunderlag på, så "maler" man det med latex. Men jeg er ikke sikker, har ikke prøvet det før. Lucas (min ældste) er 6 så han kan vel næppe betegnes som hardcore rollespiller.

Vil dog gerne lave dette med ham, det er noget han har spurgt efter et stykke tid.
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke lade være med at klikke ind på tråden da jeg læste emnet.
Nu var det ikke lige det jeg havde regnet med

 
Men efter lidt søgning på google fandt jeg frem til dette
http://www.naturlatex.dk/shoppen.php her kan tingene ihvertfald købes, jeg har ledt forgæves efter en opskrift på hvordan de laves desværre.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blev jeg jo lige lidt nysgerrig, så jeg har lige kigget lidt rundt omkring.

Det viser sig at rollespilsbutikken Arena selvfølgelig har en masse forskellige events her i vinterferien i KBH og i lørdags (d. 11) viste de hvordan man lavede sine egne sværd i latex.... To late desværre .
http://www.rollespilsbutikken.dk/  Men på deres hjemmeside skriver de hvad sådan et sværd egentlig består af - så det kunne måske give nogle tip i den rigtige retning.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er I hyggelige, tak for linksne, vi er abolut ikke rollespilsnørder selvom vi begge er tilhængere af fantasygenren. det kunne dog være lidt interessant at have et træ i latex stående i haven.

Nå spøg til side. Tror næppe den smukke ville synes om ideen
tanken var bare at vi skulle have nogle ´hyggelige far/sønner timer her i ferien.
 
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Netto har i denne uge en lang række varer til rollespil - herunder også et gør-det-selv sæt til at lave sine egne sværd til rollespil.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok jeg havde forstået det som færdiglavede sværd, derfor havde jeg ikke skænket dem en tanke. Hele ideen var jo netop at lave dem selv
Nicholas Jensen
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan læse mig frem til inde på den der rollenørdeside, så er det vidst et større projekt hvis i selv vil til at lave latex ting

Men i kunne naturligvis starte ud med lidt nemmere ting, jeg ville spørge i forummet jeg linkede til, og forklare du har en søn på 6 du gerne vil bruge nogle timer sammen med. Så er jeg sikker på mange har gode ideer til begynder våben etc.
 
Det er trodsalt mange ældre mænd i blandt der sikkert også har børn, jeg tvivler på de har kunne holde sig helt fra at skulle overbevise deres børn om at rollespil det er lige sagen
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)