Simpelthen fordi det virker mere "overskueligt" og "mindre" omkostnings fuldt.
Samtidig føler jeg også at jeg for en garanti for at virksomhedens fokus konstant er på "mig" i form af at yde en god service. Da jeg betaler til det hver måned. Hvorimod at man måske kan frygte, at virksomheden mister fokus på en, hvis det f.eks. er 5 mdr. siden at man lavede sit engangsbeløb.
Som ung iværksætter der blot har nørklet lidt med SEO vil jeg personligt foretrække det månedlige abonnement, hvis jeg havde god tiltro til at jeg kunne få service og svar på mine spørgsmål indenfor en rimelig tid.
Månedlige updates virker tillokkende, især da man så føler, at der er taget hånd om tingene så man ikke bør bekymre sig.
Jeg vil foretrække engangsbeløbet, men synes klart det afhænger af behovet 😊 jeg vil personligt altid foretrække at betale engangsbeløb og så tilkøbe hvis jeg får behovet for noget ekstra senere!
Da jeg nærmest er allergisk overfor "månedlige udgifter" som bare høster og høster i min pengepung hver måned, foretrækker jeg næsten altid en engangsbetaling og ingen (eller lavest mulige) abonnementsomkostninger.
Jeg vil helst betale et engangsbeløb. Men et engangsbeløb udelukker jo ikke et abonnement.
Du kan jo sagtens tilbyde kunden at betale websitet som et engangsbeløb, og så have små serviceabonnementer (eks. backup), klippekort til opdateringer, SEO og hvad der ellers ville være inkluderet i månedsbetalingerne, som add-ons.
Jeg har engang lejet firewalls ud, og nogle kunder valgte at købe boksen kontant, og bare betale løbende for service og opdateringer, mens andre lejede boksen og havde disse ting inkluderet i lejen.
Mvh Carsten
PS: Trækker du mig som vinder, kan du bare trække en anden