Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgivers RET!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 15
Indlæg ialt: 5
Fra  ASB Montage Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et mindre Tømrerfirma, med 14 tømrere ansat. 

regler er regler, og selvfølgelig skal de overholdes. men i overenskomsten ser jeg kun regler der gavner lønmodtagere....kan intet finde om hvad arbejdsgivere har ret til. jeg har en tvist med en tømrer om hvorvidt han selv skal stille op med hans private håndværktøj, ( hammer, hobbykniv , stemmejern m.m. ) men om jeg kan finde noget på nettet...:(  er her en der ved hvor jeg kan finde regler om hvad arbejdsgiver har ret til?  

Tilmeldt 25. Mar 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Admire Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke den normale praksis i din branche, men det lyder lidt kedeligt hvis medarbejderne selv skal betale for deres værktøj.

Jeg ville få det betalt og komme videre, det må alt andet lige være et mindre beløb, og en glad medarbejder må være det bedste resultat.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan skal håndværkeren vide hvilket værktøj der kræves til opgaverne?
du arbejder i småtingsafdelingen, hvis du forlanger at de skal have egen hammer og hobbykniv med - hvad med toiletpapiret

Jeg ville skynde mig at søge nyt arbejde, hvis det var min chef

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som håndværker, må jeg indskyde at jeg de gange jeg har været lønmodtager, aldrig har fået stillet håndværktøj til rådighed af min arbejdsgiver. Jeg forventer det heller ikke, til gengæld forventer jeg at få erstattet mit værktøj hvis det bliver ødelagt eller stjålet i forbindelse med mit arbejde. 

Derudover forventer jeg at min arbejdsgiver stiller el/akku/special værktøj til rådighed i det omfang det skal bruges. 

jeg tror jeg ville kigge i overenskomsten først, og derefter evt. kontakte 3F eller hvem du måtte have skrevet overenskomst med. 

Jeg er enig i at håndværktøj stiller man selv med som lønmodtager. Da jeg blev udlært, fik man et startsæt som man betalte af til sin læremester gennem uddannelsen. 

Claus

se mere på www.tørmreren.nu

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er målløs. Kender tydeligvis ikke branchen, umiddelbart ville jeg antage at arbejdsgiver stiller alt værktøj og arbejdstøj til rådighed for sine med medarbejdere.... Min mand er i et andet håndværkerfag, der får medarbejderne da alt værktøj og arbejdstøj af arbejdsgiveren. Jeg synes det lyder underligt at man selv skal medbringe hobbykniv m.m. Får medarbejderne noget tilskud til indkøb af værktøj? Som arbejdsgiver kan man jo fradrage både moms og skat, når man køber værktøj. Den "ret" har medarbejderne jo ikke.

Tilmeldt 23. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Med hensyn til om hvor vidt en tømrer medbringer eget håndværk kan jeg oplyse at både og er almindelig i branchen. Hvis medarbejder medbringer eget værktøj er det kutyme at han får tre til 4 kroner oven i timelønnen. M.v.h Bygmesteren.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)