Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du kontor hjemme?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifm. min biz har jeg kontor hjemme ---- det kræver en vis portion selvdisciplin.

Jeg er netop blevet kontorløs, grundet omrokering og snarlig ombygning; mit ellers så herligt grønne herre-kontor er nu LYSERØDT, fyldt med Barbie, Prinsesse- og hestetema; Yep, datteren min er flyttet ind (se evt. min blog).
 
Min kontorløshed har bragt mig ned fra 1. salen til et hjørne i stuen, med trådløst internet og laptop (heldigvis!) - OG gudskelov kun en overgangsperiode, indtil ombygningen er på plads.
 
Har stærkt overvejet kontor downtown...
 
Har du hjemmekontor? Hvordan fungere det for dig?
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ups! Min poll gik vist lige lidt i kludder ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft kontor hjemme i min lejlighed ( bor alene ) men er nu flyttet i et super lækkert kontor.

Jeg synes arbejdsmoralen ændrer sig utrolig meget når man kommer ind på et kontor. Det at man kan komme om morgenen og når man så holder fyraften så er det fyraften ( næsten )
 
Da jeg sad hjemme, kunne jeg ofte sidde både dag og nat og arbejde uden rigtig at arbejde intensiv. Efter kontoret arbejder jeg intensiv i en række timer og holder fri et par timer..

Hvilket jeg synes er dejligt
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tidligere kontor derhjemme og havde netop problemer med at adskille arbejde og fritid. Nogle gange kunne jeg vågne tidligt om morgenen og "tage på arbejde". I dag hvor vi har kontor ude i byen, vender jeg mig rundt og sover videre

Arbejdsmoralen bliver helt anderledes, når du ikke sidder derhjemme ved stuebordet. Alene det, at du tager afsted om morgenen og kan tage hjem igen efter endt arbejdsdag, giver dig en ny energi som du kan bruge konstruktivt i din virksomhed.
 
Det er også lettere for familien at acceptere, at man er på arbejde når man ikke sidder derhjemme.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej
 
jeg sidder hjemme, og er i det store hele godt tilfreds med den løsning,
det kræver nok lidt mere selvdisiplin for at man ikke arbejder hele tiden,
men omvendt er det et stort plus med 2 mindre børn, at man kan holde fri en time her og der,
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Der er ingen tvivl om, at det er meget individuelt om man synes om at have kontor ude eller hjemme.
 
I min branche er det meget brugt at sidde hjemme, men personligt synes jeg, at det er r** sygt og p**** kedeligt. Der er ikke meget sparring i hverken postbudet eller renovationsmedarbejderen, (læs skraldemand) så jeg har valgt at have kontor i et stort iværksættermiljø med mere end 60 forskellige virksomheder af varierende størrelse.
 
Det er selvfølgelig dyrere end hjemmekontoret - cirka 4000 kr. pr md. inkl. moms - og jeg kunne da uden tvivl finde andre løsninger til både det halve og det kvarte. Til gengæld har jeg folk der passer telefonen, skal ikke investere i printere eller kopimaskine, og har desuden fri adgang til mødelokaler af forskellige størrelser samt en kantine, hvor jeg hver dag kan mødes med en masse andre driftige iværksættere - som oven i købet kan komme med en masse gode input til spændende historier.
 
Derfor skal jeg blandt andet ikke have kontor derhjemme.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey der!

Jeg har mit kontor herhjemme. Jeg er så heldig, at vi har så stort et hus at jeg har et helt rum for mig selv, hvor jeg kan fordybe mig i mine opgaver (det gør det også nemmere at trække fra overfor skattefar ). Dog vil jeg give de andre ret i, at det kræver en hvis portion selvdiciplin og et ordentligt spark bag i engang imellem. Men til gengæld har jeg det personligt bedst som "alene" selvstændig.
 
Hilsen Rikke
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Heii

Jeg startede i min lejlighed i stuen, det var hårdt hele tiden at blive mindet om de bunker der lå på bordet, eller ikke hele tiden at tjekke sin mail.
 
I dag har jeg dele kontor med en større virksomhed dog med ældre medarbejder end mig selv.
 
Ikke helt optimalt.
Jeg må krybe til korset, jeg savner at have arbejdet tæt på mig, sådan er jeg arbejdesnarkoman.
 
Jeg har overveje de der kontor fællesskaber men jeg er bange for at få stjålet min ideer.
 
Freelancejournalisten
Jeg kan næsten gætte mig til at du bruger de der kontorfællesskaber, er du ikke god at fortæle lidt mere om dine erfaringer.
 
VH
 
Crõll [krøl]
 
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg kan da godt give lidt videre med mine erfaringer ved at være i et kontorfællesskab.

Da jeg startede som selvstændig freelancejournalist i sommeren 2004, valgte jeg at begynde på et projektkontor i Udviklingsparken i Viby ved Århus. Jeg var ikke i tvivl om, at jeg havde selvdisciplinen til at have kontor hjemme, men da vi bor på landet, er det ikke med til at skabe meget netværk - og postbudet har i den moderne verden ikke længere tid til at få sin formiddagskaffe og hjælpe mig med at idéudvikle.

Derfor valgte jeg Udviklingsparken - et sprudlende iværksætterhus i 4 etager med fælles kantine, mødelokaler, motionsrum og ikke mindst en reception, hvor man kan få hjælp til alt muligt og umuligt. Desuden er Udviklingsparkens direktør ansat til at varetage min interesser som iværksætter og står altid til rådighed med sparring og rådgivning til at udvikle forretningen. Mit andet alternativ var et decideret freelancemiljø med freelancejournalister, grafikere og andet mediemæssigt godtfolk, men jeg var lidt bange for at gå i selvsving sådan et sted - og desuden kendte jeg Udviklingsparken fra et tidligere forretningseventyr.

Fordelen ved projektkontoret var, at jeg i 6 måneder kunne leje et skrivebord, en kontorstol og en papirkurv inklusiv 100 Mb internetopkobling m. firewall for 1500 + moms pr. måned - med en måneds opsigelse og to måneders depositum. Så havde jeg mulighed for at få forretningshjulene i gang og finde ud af, om min forretningsidé kunne holde. Det skal lige siges, at hele forretningen var på scratch. Nyuddannet, meget få referencer, ingen forretningsforbindelser, ingen kunder og et forholdsvis snævert netværk i en branche med en arbejdsløshedsprocent på over 10 %.

Bagdelen ved projektkontoret var, at jeg ikke kendte de "kolbøtter", jeg skulle dele kontor med - men det gik nu ganske fint. Vi var fire på kontoret, og jeg faldt hurtigt i snak med ham, jeg sad overfor - en ingeniør, som var i gang med at udvikle en hemmelig dingenot. Fandt desuden hurtigt ud af, at det der med at være hemmelighedsfuld og ikke ville fortælle om sin forretningsideer var en dårlig strategi. Vi havde en på kontoret, som bruget denne metode, og det resulterede i, at der ikke var meget sparring fra os andre, da vi jo ikke kunne sparre på noget, man ikke kan få nogle detaljer om. Han flyttede hjem efter seks-syv måneder, da han ikke syntes, han fik det optimale ud af, at være huset. Nej - hvorfor mon.

Til gengæld fik jeg udvidet mit netværk betragteligt gennem min projektperiode, både til kompetencepersoner og samarbejdspartnere i både den grafiske branche og omkring marketing - kompetencer jeg ikke selv havde. Bytte, bytte købmand. Et eksempel: "Hvis du opsætter mit visitkort -giver jeg dine webtekster et servicetjeck!"

Hvis jeg for eksempel skal skrive en lidt nørdet artikel til PC World eller IT2U om IM, RFID eller nanoteknologi rundsender jeg bare en mail i huset, hvor jeg spørger efter kilder eller nogen som kender nogen. Jeg kan som regel ringe til de første kilder efter et kvarters tid. Det er sgu cool.....

Med tre timeres arbejde har du sparet næste måneds husleje - og resultatet er langt bedre end de sædvanlige billig løsninger. Desuden snakker man sammen med sine andre kontakter. Mund til mund er behageligt i mange henseender - men er uvurderlig, når det også skaber nye kontakter til potentielle kunder.

Efter seks måneder på projektkontoret var jeg sikker på, at min forretning nok skulle blive helt fornuftig i løbet af et par år, og jeg indgik et kontorfælle

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil da også blande mig i snakken :)

Jeg har selv hjemmekontor, og synes at det virker rigtig godt for mig. Det skal dog siges, at jeg er studerende og af denne grund ikke har tiden til at arbejde med min virksomhed på fuldtid. Og af denne grund har et udekontor naturligvis ikke været på tale.

Jeg kan dog godt forstå, hvorfor der er så delte meninger om kontorfællesskaber. Lige umiddelbart synes jeg heller ikke, at tanken om, at folk kan kigge en over skulderen, er så optimal. Men igen kan man få så gode kontakter og sparring fra andre, at det kan være det hele værd.

Det kan være svært engang imellem at sparke sig igang med arbejdet, når man sidder hjemme, og derfor tror jeg, at jeg ville trives i et kontorfællesskab, hvor man kan slukke for computeren og gå hjem og holde fri. Så måske det kommer på tale, når jeg er færdig med min uddannelse om 1 årstid :)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)