Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgift ved overskridelse af indsendelsesfrist

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag modtaget en afgift på 3.000 kroner fordi et firma, som jeg tilsyneladende er i bestyrelsen i, ikke har overholdt deres indsendelsesfrist. Får alle i bestyrelsen en sådan bøde? Hvad er mine muligheder for at "anke", eller er min eneste mulighed at smide bøden videre til de i bestyrelsen, der har klokket i det. For et år siden trådte jeg ud af bestyrelsen, det er åbenbart ikke blevet indberettet. Og indsendelsesfristen har jeg self. heller ikke haft noget at gøre med.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Gepfandet:

Jeg har i dag modtaget en afgift på 3.000 kroner fordi et firma, som jeg tilsyneladende er i bestyrelsen i, ikke har overholdt deres indsendelsesfrist. Får alle i bestyrelsen en sådan bøde? Hvad er mine muligheder for at "anke", eller er min eneste mulighed at smide bøden videre til de i bestyrelsen, der har klokket i det. For et år siden trådte jeg ud af bestyrelsen, det er åbenbart ikke blevet indberettet. Og indsendelsesfristen har jeg self. heller ikke haft noget at gøre med.

Afgiften/bøden er personlig, så du kan ikke umiddelbart give den videre. Men du skriver det er over 1 år siden du er trådt ud af bestyrelsen, hvorfor er det lige du ikke har fulgt op på det forhold? I min optik er det din egen fejl (men jeg kender self heller ikke alle forhold i sagen).

 

Og anke, det kan man ikke umiddelbart. Men du kan lade være med at betale også skal det jo prøves i retten. Men, det er måske en dårlig idé, der er jo nok ingen tvivl om bøden er berettiget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gepfandet:
 Får alle i bestyrelsen en sådan bøde?
ja - det er max boden for påbegyndte 3 mdr - næste skridt som kan være taget eller vil kunne komme, er tvangslukning

Gepfandet:
Hvad er mine muligheder for at "anke", eller er min eneste mulighed at smide bøden videre til de i bestyrelsen, der har klokket i det. For et år siden trådte jeg ud af bestyrelsen, det er åbenbart ikke blevet indberettet. Og indsendelsesfristen har jeg self. heller ikke haft noget at gøre med.

du kan kontakte erhvervsstyrelsen med fuld skriftlig dokumentation for, at du har forladt bestyrelsen - hvad der så af ?? årsag ikke er ændret i virk. registreringer og søge fritagelse for afgiften.  

Hvis det er L E T ApS (du gætter selv ud fra det om det er det eller ikke) så står du officielt i bestyrelsen og regnskabet, hvor du også står som bestyrelse, er forsinket svarende til bøden, så det skal du ha fat i dem om, og så kan du lige pippe op om, at de heller ikke har registreret i det lovpligtige ejerregister, hvilket også en dag kan give bod

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)