Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lukke mit ApS,.eller lade det køre?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at sælge min goodwill, kundekartotek og mine aktive hjemmesider, fordi jeg skal stoppe min virksomhed (som er et ApS).  Købeneren kører min virksomhed videre under eget CVR nummer

Kapitalmæssigt viler der være ca TDKK 600,- tilbage i Aps'et når salget er gennemført.

Jeg står ikke og mangler penge, og jeg fortsætter ikke som erhvervsaktivt.

så enten kan ApS'et være et sovende ApS hvorfra kan jeg tage udbytte ud de næste 5-6 år til lav skattesats, eller også skal jeg lukke ApS med en "Betalingserklæring, og hvad der hører med der" og betale skat o.s.v.

Er der nogle gode råd?

Mange hilsner

Finn

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

med 600.000 - som jeg går ud fra er efter skat, ville jeg ha tre overvejelser - og efter lidt overvejelse, nok gå efter pt 3  men lad andre komme ind med bud

1 lade det hvile.

Du kommer ikke uden om en omkostning på ca 1500 per år til den lovpligtige arbejdsskadeforsikring du skal have uanset løn og andet i et selskab - heller ikke ved at omdanne til holding - kun hvis det var finansielt, (bank forsikring) så den må du regne med.

Du kan vel afregistrere moms, så du ikke skal rode med det, og måske en branche der passer mere til hvilende, men så vil udbyttet jo nok skattemæssigt - med ca 100.000 kr hvis du er del af ægtepar og ellers 50.000 jo være lav beskatning MEN du vil jo ha været af med selskabsskat på årets overskud, så det vil svare godt til alm bundskat.

Det forudstter så, at du ikke bruger bundgrænsen i fovejen på andre aktier m.m.

2 tage løn og Lukke ved erklæring

Hvis du tager løn og kan tage denne ud uden topskat, så vil du samlet ha samme skat som først selskabsskat og så fremover udbytte skat til lave 27% oveni

3 lukke uden at tage løn.

Hvis løn ville give dig topskat, så kunne du vælge at lukke ved erklæring, og få skat af aktieindkomst på 27-42% af den gevinst det giver. Det får du ikke billigere ved løsning 1 og 2, og har du intet at ha selskabet til, så må det være den økonomiske og hurtige metode, og du er fri for lovpligt arbejdsskade + indberetninger / regnskaber / selvangivelser i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)