Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan give os skarp, konstruktiv kritik! NY WEBSHOP

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Søndbjerg
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi er ny webshop, knap 2 mdr. gammel, har haft en rigtig god start og skal nu til at bruge noget krudt på design, brugervenlighed, profil m.m. Jeg kunne rigtig godt tænke mig feedback på vores site fra nye øjne - vi har en lang liste af forbedringer vi pt. arbejder på, måske kunne nogle af jer tilføje til listen?

Mvh. Kristella Reeve

{Some Kind of Creative Director}

 

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PolarBjørn

Synes I har fået lavet en flot side, jeg synes dog at den mangler lidt, der skal lige lidt justeringer til før det bliver helt god. Jeg giver lige lidt ustrukturerede kommentarer her, håber I kan bruge dem;o)

Jeres logo, står alene, det burde være en del af top-banneret

Personligt synes jeg ikke om jeres slogan-halløj, det virker ikke særligt seriøst

På jeres grafik med det skæve træ, står der at I har mange forskellige farver, det synes jeg ikke spiller særligt godt sammen med jeres alt for grå stykke grafik.

Jeres muligheder for betaling synes jeg også I skal overveje at rykke lidt ved, eventuelt op i topbanneret også.

Jeres øverste menupunkter kunne man også tilpasse lidt bedre ind i det andet design.

Generelt synes jeg at designet er meget godt, men det virker lidt som om det er flere moduler som slet ikke passer sammen. Jeg synes at der er mange gode funktioner på siden, men du opnår ikke et ordentligt samspil.

Lige lidt mere arbejde, så tror jeg at den er i vinkel;o)

I dine vareoversigter er der kun et billede, nogen speciel idé i det? Jeg synes at du skal sætte en pris på også. Måske også en titel vil være fornuftig..

Håber I kan bruge det;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej migduvednok
Kunne du ikke have lyst til at give lidt feedback på www.thewallcompany.dk - du plejer at være ret skarp.
Mvh. Kristella

------------------------------------------------------------------------
 
Først og fremmest tak for tilliden, Kristella, og dernæst tillykke med det faktum at du selv og din webdesigner godt ved hvad i laver.
Nedenfor er mine tips og råd. Visse steder står der "ikke skrevet endnu", det er fordi jeg ikke har skrevet mine tanker ud. Det er også lokkemaden for mit tilbud til dig, Kristella:
Jeg vil levere understående og i fuld form, besvare alle eventuelle nærgående spørgsmål og eventuelt demonstrere i visuel form (design-udkast), hvis jeg til gengæld bagefter får en udtalelse / kritik af mig fra dig som jeg må bruge til egenpromotion. Ingen penge imellem os - blot ærlighed og vennetjenester.
 
Here goes:
-------------------------------------------------
 
Genialt koncept! (men okay, nu kommer jeg heller ikke så meget ud ;-))
Ved kort gennemkig på andre wallsticker-sider, kan jeg se med min meget begrænsede stil-sans, at du er bedre til at have en gennemgående stilart - både for dine produkter og din website. (herunder både sprog, design og features) Uden kendskab til sticker-nichen, vil jeg alligevel lufte muligheden for at du kan blive trendsætter i en form og art. Det er sandsynligvis også strengt nødvendigt, da produktet er relativt billigt og du derfor har mange konkurrenter. Den løftede pegefinger skråstreg praktiske tip er derfor at du nøje overvejer dit produktsortiment - du må ikke falde i fælden at erstatte kvalitet med kvantitet. Hav et afgrænset sortiment og for resten af pengene slår du på custom-produkter. (hvilket du gør for lidt nu)
 
Logo:
1) bylinen "slogan goes here but we have none" er frisk og provokerende. Selv laver jeg sjældent et logo eller website uden byline der opridser serviceydelsen eller formålet - så du kan forstå at jeg har krydset en grænse her :-). Til jeres brug skal dette istedet nedfældes i topbilledet, se nedenfor, så bylinen fungerer som en provokerende image-skabende effekt der vil gå rent hjem hos målgruppen, som jeg formoder er bevidste og tænkende mennesker der privat er træt af reklame og informationsoverload. Dette faktum understøtter jeres produkt i sig selv, gennem sin legende natur: hey - voksne mennesker der sætter klistermærker op? Det er derfor at i har mulighed for trendskabelse!
 
Topbillede:
1) topbilledet skal, som nævnt ovenfor, kommunikere hele idéen og brugen af produkter! I har forsøgt det med grafisk "wallpaper", men det er alligevel lidt svært at se. Det allerbedste ville være at tage et fotografi af samme motiv: sæt klistermærkerne op på væggen, helst ved siden af dørkarm, vindue, kropsdel eller lignende. (for proportionsangivelse samt brugsformål) Et sådant billede vil være svært at lave korrekt, men vil fungere mange gange bedre end det nuværende topbillede.
 
topmenu:
1) dankort-ikoner (ikke skrevet endnu)
2) Menu struktur (ikke skrevet endnu)
 
sidemenu:
1) Menustruktur - (ikke skrevet endnu)
2) Menudesign - (ikke skrevet endnu)
 
Opbygning af forside (ikke skrevet endnu)
 
Fejl fundet:
1) blog-menulinket virker ikke.
2) visse steder er der et ikon for "her mangler et billede" - fjern hellere ikonet også.
 
Nemme IRL promotiontricks:
1) Lav jeres logo som sticker og vedlæg i alle æsker. (dog i så lille størrelse at folk kan finde på at klistre det op)
2) Saml fejltryk der ikke er alt for dårlige og bed om lov til at sætte dem op i trafikerede lokaler for målgruppen - inklusive jeres logo.
 
3 Tips til galleriet og generel brug af billeder:
1) brug logoets klamme som varemærke: beskær samtlige billeders ene side efter klammen. (kun den ene - genialitet skal ikke fodres med skovle)
2) udvælgelse (ikke skrevet endnu)
3) slideshow (ikke skrevet endnu)
4) brug af video (ikke skrevet endnu)
 
Almene tip
1) produktsortiment skal være kvalitet og ikke kvantitet! Afgrænset sortiment, stilmæssigt ikke nødvendigvis numerisk. (nævnt øverst)
2) Produktsortimentet er nemt at udvide. Grafikere er mangfoldige, internettet er righoldigt med gratis råmateriale der kan skaleres op i tryk-kvalitet. 
3) institutioner og lignende ønsker dekorering af de mange lokaler, evt. som engagering af deres "kunder" (børnene). Reklamebureauer ønsker at "være med på det sidste" eller at tilbyde deres kunder wallsticker-versioner af disses udtryk. To hurtige forslag til kunder som der skal tales forskelligt til - men potentialet er der.
4) Omform nyhedsbrev til en slags klub - men uden den betegnelse. Visse kunder vil blive jeres forgudere og evangelister, til dem skal der være "nyhedsbreve"/produktinformation, specielle tilbud, mulighed for at i kan få testet jeres nye produkter, etc. Opdel kunderne i A) evangelisterne og B) almindelige en-gang-imellem-kunder. Kald det en fanklub (med K) - det ord er nærmest retro-trendy, mens ordet nyhedsbrev er out of date, målt i internetlevetid.
5) brug af farver på websiten, incl (ikke skrevet endnu)
6) sproglig stilart (ikke skrevet endnu)
7) Dobbeltsprogethed - her bevæger i jer på gyngende grund. "Målgruppen kan sagtens følge med, men den første bemærkning er at det aller mest trendige er at kunne udtrykke sig fedt på dansk. (tegnene er dansksproget musik der er topmoderne, "tal dansk"-bevægelsen, etc. (og det ER muligt at udtrykke sig fedt på dansk. Da jeg lavede www.millerquest.dk legede kunden og jeg virkelig med sproget og opfandt endda flere nye ord. Dernæst skal du bemærke at du svagt kan risikere at fremmedgøre eller forvirre visse potentielle kunder. Se punktet om "tip til kunder" ovenfor
8) Emnemæssig mangel på opdeling - (ikke skrevet endnu)
9) Features (ikke skrevet endnu)
10) Brug af og kommunikation til "fansne" (ikke skrevet endnu)
11) brug af "custom"-delen af jeres forretning. (ikke skrevet endnu)
 
pyha - NU har jeg ondt i tasterne. Håber du kan bruge min hjælp, eller i det mindste disse uforpligtigende råd.
 
Mikkel
Fra Søndbjerg
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 

1000 tak - rigtig fedt. Masser af guldkorn + godt at gå igang med.

Og jo - den er jeg med på, skriv du bare løs - så gør jeg ligeså.

(ja bloglink er død - havde server crash i 7 timer i torsdags, er stadig ved at rydde op)

Men som sagt - kom bare med mere, så kan vi snakke detaljer og spørgsmål derefter.

Igen tak - Mvh & godnat!

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er vild med jeres shop, og jeres stickers!!!!Big Smile

Har ikke så meget kritik, kun ros....

Tillykke med den!

 

Fra Søndbjerg
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Takker Smile

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

pbs logoer i sort/hvid, må man det? Btw. superflot side :)

 

 

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - jeg taster NU og emailer dig resultatet.

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

pbs logoer i sort/hvid, må man det? Btw. superflot side :)

 

Nix, den går ikke. Fra www.pbs-international.dk:

Regler for brug af logoer
Logoerne må ikke ændres i farve og form – dog tillades proportionel skalering. Det enkelte logo må ikke tilføjes andre grafiske elementer. Hvis du bruger flere logoer på en gang, skal de være lige store – det vil sige, at de skal have lige stor opmærksomhedsværdi.

 But besides that - FEED side og koncept, Kristella. Endelig en produkt-idé til en webshop, som man ikke har set 100 steder før :)

 Mvh Marianne

Grøn hverdag, kostvejleder

Fra Søndbjerg
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

pbs logoer i sort/hvid, må man det? Btw. superflot side :)

 

 

Jimmy

Tak - ved ikke om man må, det blev gjort men skal af flere grunde ændres - er på listen :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)