Hej migduvednok
Kunne du ikke have lyst til at give lidt feedback på www.thewallcompany.dk - du plejer at være ret skarp.
Mvh. Kristella
------------------------------------------------------------------------
Først og fremmest tak for tilliden, Kristella, og dernæst tillykke med det faktum at du selv og din webdesigner godt ved hvad i laver.
Nedenfor er mine tips og råd. Visse steder står der "ikke skrevet endnu", det er fordi jeg ikke har skrevet mine tanker ud. Det er også lokkemaden for mit tilbud til dig, Kristella:
Jeg vil levere understående og i fuld form, besvare alle eventuelle nærgående spørgsmål og eventuelt demonstrere i visuel form (design-udkast), hvis jeg til gengæld bagefter får en udtalelse / kritik af mig fra dig som jeg må bruge til egenpromotion. Ingen penge imellem os - blot ærlighed og vennetjenester.
Here goes:
-------------------------------------------------
Genialt koncept! (men okay, nu kommer jeg heller ikke så meget ud ;-))
Ved kort gennemkig på andre wallsticker-sider, kan jeg se med min meget begrænsede stil-sans, at du er bedre til at have en gennemgående stilart - både for dine produkter og din website. (herunder både sprog, design og features) Uden kendskab til sticker-nichen, vil jeg alligevel lufte muligheden for at du kan blive trendsætter i en form og art. Det er sandsynligvis også strengt nødvendigt, da produktet er relativt billigt og du derfor har mange konkurrenter. Den løftede pegefinger skråstreg praktiske tip er derfor at du nøje overvejer dit produktsortiment - du må ikke falde i fælden at erstatte kvalitet med kvantitet. Hav et afgrænset sortiment og for resten af pengene slår du på custom-produkter. (hvilket du gør for lidt nu)
Logo:
1) bylinen "slogan goes here but we have none" er frisk og provokerende. Selv laver jeg sjældent et logo eller website uden byline der opridser serviceydelsen eller formålet - så du kan forstå at jeg har krydset en grænse her :-). Til jeres brug skal dette istedet nedfældes i topbilledet, se nedenfor, så bylinen fungerer som en provokerende image-skabende effekt der vil gå rent hjem hos målgruppen, som jeg formoder er bevidste og tænkende mennesker der privat er træt af reklame og informationsoverload. Dette faktum understøtter jeres produkt i sig selv, gennem sin legende natur: hey - voksne mennesker der sætter klistermærker op? Det er derfor at i har mulighed for trendskabelse!
Topbillede:
1) topbilledet skal, som nævnt ovenfor, kommunikere hele idéen og brugen af produkter! I har forsøgt det med grafisk "wallpaper", men det er alligevel lidt svært at se. Det allerbedste ville være at tage et fotografi af samme motiv: sæt klistermærkerne op på væggen, helst ved siden af dørkarm, vindue, kropsdel eller lignende. (for proportionsangivelse samt brugsformål) Et sådant billede vil være svært at lave korrekt, men vil fungere mange gange bedre end det nuværende topbillede.
topmenu:
1) dankort-ikoner (ikke skrevet endnu)
2) Menu struktur (ikke skrevet endnu)
sidemenu:
1) Menustruktur - (ikke skrevet endnu)
2) Menudesign - (ikke skrevet endnu)
Opbygning af forside (ikke skrevet endnu)
Fejl fundet:
1) blog-menulinket virker ikke.
2) visse steder er der et ikon for "her mangler et billede" - fjern hellere ikonet også.
Nemme IRL promotiontricks:
1) Lav jeres logo som sticker og vedlæg i alle æsker. (dog i så lille størrelse at folk kan finde på at klistre det op)
2) Saml fejltryk der ikke er alt for dårlige og bed om lov til at sætte dem op i trafikerede lokaler for målgruppen - inklusive jeres logo.
3 Tips til galleriet og generel brug af billeder:
1) brug logoets klamme som varemærke: beskær samtlige billeders ene side efter klammen. (kun den ene - genialitet skal ikke fodres med skovle)
2) udvælgelse (ikke skrevet endnu)
3) slideshow (ikke skrevet endnu)
4) brug af video (ikke skrevet endnu)
Almene tip
1) produktsortiment skal være kvalitet og ikke kvantitet! Afgrænset sortiment, stilmæssigt ikke nødvendigvis numerisk. (nævnt øverst)
2) Produktsortimentet er nemt at udvide. Grafikere er mangfoldige, internettet er righoldigt med gratis råmateriale der kan skaleres op i tryk-kvalitet.
3) institutioner og lignende ønsker dekorering af de mange lokaler, evt. som engagering af deres "kunder" (børnene). Reklamebureauer ønsker at "være med på det sidste" eller at tilbyde deres kunder wallsticker-versioner af disses udtryk. To hurtige forslag til kunder som der skal tales forskelligt til - men potentialet er der.
4) Omform nyhedsbrev til en slags klub - men uden den betegnelse. Visse kunder vil blive jeres forgudere og evangelister, til dem skal der være "nyhedsbreve"/produktinformation, specielle tilbud, mulighed for at i kan få testet jeres nye produkter, etc. Opdel kunderne i A) evangelisterne og B) almindelige en-gang-imellem-kunder. Kald det en fanklub (med K) - det ord er nærmest retro-trendy, mens ordet nyhedsbrev er out of date, målt i internetlevetid.
5) brug af farver på websiten, incl (ikke skrevet endnu)
6) sproglig stilart (ikke skrevet endnu)
7) Dobbeltsprogethed - her bevæger i jer på gyngende grund. "Målgruppen kan sagtens følge med, men den første bemærkning er at det aller mest trendige er at kunne udtrykke sig fedt på dansk. (tegnene er dansksproget musik der er topmoderne, "tal dansk"-bevægelsen, etc. (og det ER muligt at udtrykke sig fedt på dansk. Da jeg lavede
www.millerquest.dk legede kunden og jeg virkelig med sproget og opfandt endda flere nye ord. Dernæst skal du bemærke at du svagt kan risikere at fremmedgøre eller forvirre visse potentielle kunder. Se punktet om "tip til kunder" ovenfor
8) Emnemæssig mangel på opdeling - (ikke skrevet endnu)
9) Features (ikke skrevet endnu)
10) Brug af og kommunikation til "fansne" (ikke skrevet endnu)
11) brug af "custom"-delen af jeres forretning. (ikke skrevet endnu)
pyha - NU har jeg ondt i tasterne. Håber du kan bruge min hjælp, eller i det mindste disse uforpligtigende råd.
Mikkel