Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nødvendigt at være importør for at købe emballage i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have købt noget emballage i Tyskland til forsendelse af vinflasker. Der er tale om et mindre antal. Dog kan jeg ikke finde ud af om jeg skal registreres som importør ved SKAT eller Fødevarestyrelsen, når jeg køber emballagen i Tyskland, når den skal bruges til forsendelse af vin ?

Alle svar modtages med glæde :)

Mvh. Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Importør registrering er kun når du importere vare fra lande udenfor EU.  Er der tale om emballage som ikke er i direkte kontakt med fødevare er der ingen problemer.   Dog skal du være opmærksom på at emballage er pålagt punkafgift, om der er en bagatelgrænse ved jeg ikke, men spørg hos SKAT.  Det lyder lidt mærkeligt at det skulle kunne betale sig at købe mindre mængder emballage i Tyskland?

 

Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :) 

Eller det vil sige for ca. 5000 kroner eller svarende til 400 stk. Så det går nok ikke ind under bagatelgrænsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bagatelgrænse for registrering som varemodtager Virksomheder, der indfører eller modtager afgiftspligtige varer, dvs. volumenpligtige emballager, bæreposer, engangsservice og pvc-folier, fra udlandet til et samlet afgiftsbeløb på under 5.000 kr. årligt (12 måneders periode), skal ikke registreres og ikke betale afgift. Der er ikke tale om et bundfradrag ved afgiftsbetalingen, men kun om en fritagelse for registrering og dermed betaling af afgift. Virksomheden skal løbende vurdere, om modtagelsen af varer vil komme til at ligge under eller over bagatelgrænsen. Hvis virksomheden vurderer, at bagatelgrænsen er eller vil blive overskredet, skal virksomheden straks anmelde sig til registrering. Bagatelgrænsen gælder også for privatpersoners indførsel (modtagelse) af afgiftspligtige varer fra udlandet. Bestemmelsen om bagatelgrænsen for varemodtagere findes i EMBAL § 7a, stk. 6.

 

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1946717&chk=211047

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)