Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af overskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et interessentskab, hvorigennem jeg har udført en freelance opgave for cirka 50.000. Kort efter fik jeg oprettet et IVS. Jeg vil nu høre om der er nogen måde hvorpå jeg kan overføre disse 50.000 til mit IVS, og undgå overskud i interessentskabet? Både pga. af reglerne i forhold til SU og årlig personlig indkomst, samt fordi jeg hellere vil opspare i mit IVS til virksomhedsskatte procenten end betale min fulde personlige A-skat.

Det er selvfølgelig lidt skattespekulation, men det bare lidt fjolled, for havde jeg ventet en måned og sent fakturaen fra mit IVS istedet havde der jo ikke været noget problem.

På forhånd tak, 

Johan

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også spare op via et I/S. Du skal bare bruge virksomhedsskatteordningen og ikke bruge virksomhedens penge på private ting.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster8:

Jeg har et interessentskab, hvorigennem jeg har udført en freelance opgave for cirka 50.000. Kort efter fik jeg oprettet et IVS. Jeg vil nu høre om der er nogen måde hvorpå jeg kan overføre disse 50.000 til mit IVS, og undgå overskud i interessentskabet? Både pga. af reglerne i forhold til SU og årlig personlig indkomst, samt fordi jeg hellere vil opspare i mit IVS til virksomhedsskatte procenten end betale min fulde personlige A-skat.

Det er selvfølgelig lidt skattespekulation, men det bare lidt fjolled, for havde jeg ventet en måned og sent fakturaen fra mit IVS istedet havde der jo ikke været noget problem.

nej det kan du ikke - men som Thomas skrev, kan du bruge VSO og nøjes med selskabskatteprocent i I/S (forudsætter erhvervsmæssig drift og ikke egentlig løn eller honorar bare omdannet via faktura)

Det er med EN freelance opgave - det er altså noget der kan give meget store skatteproblemer hvis noget der er honorar faktureres i et selskab faktisk - læs specielt lidt nede Revisor Bent Zimmermann forklare om tripple beskatning i gammelt amino link inde i dette om problematiken http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)