Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud fra ApS udbetalt som ratepension

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et ApS hvor jeg er den eneste der arbejder. Af skat har jeg fået lov til at lave sporatisk løn udbetaling. Jeg bestemmer selv om der skal udbetales løn og undgår dermed den løbende administraion og indberetning sålænge jeg ikke udbetaler løn. Selskabet har i årets løb givet et mindre overskud som jeg ønsker at nedbringe ved at indbetale et beløb på min ratepensions konto i banken (hvor banken jo indberetter til skat). Er det ok at gøre dette uden at skulle sætte gang i lønadministration/indberetning ?   

Mvh

Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det mener jeg ikke du kan, idet det tilsyneladende er et eengangsindskud per år du vil indbetale, og der foreligger

således ikke aftale om en løbende arbejdsgiveradministreret ordning.

Jeg mener ikke, at du kan slippe for lønadm./indberetning.

 

/peter

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hansen

Jeg er ikke enig i Peters svar. Som jeg ser det vil der ikke være problemer med at få din aflønning fra selskabet "udbetalt" i form af pensionsindskud. Der vil ikke være pligt til at skulle indbetale tilsvarende eller mere på pensionsopsparingen i efterfølgende år.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole!

Jeg er ikke enig med dig, hvorledes skal dette foregå, men du må da meget gerne forklare nærmere, hvordan du mener det

kunne gøres.

 

/peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)