Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Jeg har her sidst på året fundet ud af, at jeg vil købe en computer til firmaet, inden skatteåret løber ud. Da prisen kommer til at ligge under de 11.600 kr., skal beløbet straksafskrives, men eftersom vi er sidst på året, kan jeg jo ikke rigtig nå at straksafskrive.

Så mit spørsgmål er, hvordan jeg skal gøre det, altså om jeg kan få de penge tilbage i skat, da jeg ellers har betalt for meget. Desuden har jeg også betalt for meget i skat i dette år, da jeg regnede med et større overskud.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh, Daniel L.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan straksafskrive computeren , idet anskaffelsen bare skal være sket i skatteåret uanset i hvilken månede, for at opfylde

betingelsen for fuld afskrivning.

Din for meget betalte skat får du retur, når du har indleveret selvangivelse(senest 01.07.2008)

 

/petrer

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også huske på, at beløbsgrænsen er UDEN moms...

 

Tilmeldt 23. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge!

Har dog lige et hurtigt opklarende spørgsmål: Skal straksafskrivningen også indgå i selvangivelsen? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke regnskabskyndig selv, men kan fortælle at jeg blot anser straksafskrivninger som almindelig drift i skatteøjemed. Min revisor brokker sig ikke over denne praksis.

 

Altså indgår din straksafskrivning som en del af virksomhedens resultat (indtægter minus udgifter).

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 23. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jamen, det giver da mening, så mange tak!

mvh, Daniel 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du har en omsætning under 300k, skal du udarbejde et regnskab, hvor du viser indtægter minus udgifter

(herunder ligger posten straksafskrivning). Dette regnskab skal i første omgang ikke indsendes til SKAT.

Hvis din omsætning er under ovennævnte 300k er det kun begrænsede oplysninger på selvangivelsens

side 4, der skal gives. Herunder ikke beløb for straksafskrivning.

Over 300 k skal det meste af side 4(herunder straksafskrivning) udfyldes på selvangivelsens side 4.

 

/peter

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)