Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde overskud...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

 Jeg står i den situation at jeg sidste år havde et overskud i mit lille "fritidsfirma", hvilket i sig selv jo er en god ting, men det giver mig nogle problemer. 

 Overskuddet blev skabt ved handel, og blev inviteret i et større varelager. Jeg har i mellemtiden lukket firmaet, dog ikke rent regnskabsmæssigt. De lagervarer jeg har tilbage er faldet meget i værdi. Derfor vil jeg under afviklingen af varelageret få et underskud i år. 

 Nu er mit spørgsmål så, om jeg på noget måde er muligt at overføre et overskud fra sidste år til i år?

 Grunden til at jeg gerne vil gøre dette, er at jeg skal betale hele min boligstøtte tilbage, da jeg tjente for meget sidste år.
Og det er jo reelt ikke nogle penge jeg selv får, da jeg får et underskud i år. 

 Håber det giver mening. Der er jo lidt ærgerligt at skulle betale sin boligsikring tilbage pga. et overskud man ikke reelt får noget ud af. 

 Med venlig hilsen

Jesper Thygesen 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er det et enkeltmandsfirma?

Hvornår og hvordan blev overskuddet investeret i varelager?

 

/peter

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.. 

Ja, det er et enkeltmandsfirma.

Overskuddet blev investeret i varelager i 2006. 

Det overskud der blev ved en handel, blev blot brugt til at købe nye og flere varer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Jeg mener ikke, at der nogen muligheder for for at udskyde overskud fra sidste år.

Sorry...men du må nok bide i det sure æble.

 

/peter 

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg tænkte det nok....  Øv!

Men mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

 Jesper Thygesen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har hævet dit overskud, kan du blive beskattet efter virksomhedsordningen og alene betale 25% acontoskat. Resten af skatten "skubber du foran dig" til et år, hvor det passer bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette!

Er du sikker på man kan det for et regnskabsår, der er afsluttet?

 

/peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. I mit hovede er vi (jf. f.eks. http://anettesand.dk/2007/arsafslutning-i-summasummarum/) allerede langt henne i næste år, fordi vi taler om gammelt og nyt år. Tak fordi du så og kommenterede, Peter. Jeg er ikke sikker på, at man kan genoptage sagen nu, har aldrig mødt nogen, som har gjort det.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo allerede udarbejdet et regnskab for 2006.

HVIS skat kom med en ændret skatteansættelse der direkte vedrørte placeringen af overskuddet, så ville der under visse omstændigheder være mulighed for at ændre disponeringen (herunder evt. tilvælge virksomhedsskatteordningen), også med så megen tilbagevirkende kraft.

Jeg har dog svært ved at forestille mig hvad det skulle være for en ændring Skat skulle have lyst til af den art. Og iøvrigt lyder det heller ikkesom om der er en igangværende ændring overhovedet.

 Så jeg må desv. melde mig i koret af de andre negative mennesker der ikke kan stille dig en tilfredsstillende løsning i udsigt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)